اقتصاد دانش بنیان کمترین هزینه و بیشترین بهره وری را برای کشور

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را برای کشور به همراه دارد، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص در کشور فراهم می‌کند.


فتح‌الله توسلی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امروز همه کشورهای پیشرفته جهان به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه دارند و در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های جدی دارند.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را برای ما به همراه دارد و ما با توجه به نیروی جوان و متخصصی که در کشور داریم می‌توانیم در این حوزه به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.


توسلی اظهار داشت: از نظر اقتصاد دانش‌بنیان در میان کشورهای همسایه در جایگاه بالاتری قرار داریم و توجه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند ما را به موفقیت‌های زیادی برساند و ما می‌توانیم محصولات خودمان را در این حوزه به کشورهای همسایه صادر کنیم.


وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان ما را برابر تحریم‌های خارجی مصون می‌سازد چراکه هیچ تحریمی نمی‌تواند ما را از پیشرفت علمی و اقتصاد مبتنی بر دانش محروم کند زیرا دانش قابل تحریم نیست.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: امروزه تولید ثروت از علم و دانش جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان دارد و ما نیز با توجه به پتانسیل‌هایی که در داخل کشور داریم می‌توانیم به بهترین شکل از توانمندی‌های خود در این حوزه استفاده کنیم.


توسلی ادامه داد: هر جا که از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک گرفته‌ایم همچون انرژی هسته‌ای، صنایع موشکی، حوزه پزشکی و غیره به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم و هر جا که شرکت‌های دانش‌بنیان کمک گرفته نشده همچون کشاورزی و صنعت خودرو وضعیت ما معلوم است.


وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص در کشور فراهم می کند و در نتیجه ما شاهد رونق اقتصادی کاهش فقر در جامعه به دنبال رونق ایجاد شده خواهیم بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *