امارات تجهیزات پزشکی و امدادی به اوکراین فرستاد

تهران – ایرنا – خبرگزاری رسمی امارات (وام) خبر داد که این کشور یک محموله تجهیزات پزشکی و امدادی به اوکراین فرستاد.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی امارات امروز (دوشنبه) اعلام کرد: امارات یک فروند هواپیما حامل ۳۰ تن دارو، تجهیزات پزشکی و امدادی راهی اوکراین کرد.
ارسال این محموله به دنبال گفت وگوی تلفنی ولی‌عهد ابوظبی و رئیس جمهوری اوکراین در روز شنبه گذشته صورت گرفت.
«محمد بن زاید آل نهیان» در چارچوب برقراری ارتباط با رهبران جهان درباره تحولات اوکراین، در تماس تلفنی با “ولودیمیر زلنسکی” رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که ابوظبی از هرگونه تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران به وجود آمده و ارائه کمک به غیرنظامیان متضرر از بحرن اوکراین حمایت می‌کند.
ولی‌عهد ابوظبی همچنین بر ضرورت ادامه ارتباط جدی برای ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران اوکراین در راستای تأمین منافع همه طرف‌ها تأکید کرد.
خبرگزاری دولتی امارات هم درباره این تماس تلفنی گزارش داد که زلنسکی در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه را در جریان ولی‌عهد ابوظبی قرار داده و بر اهمیت ایجاد راه‌حل‌های مسالت‌آمیز از طریق گفت وگو و تفاهم تاکید کرد.
هفته گذشته هم ولادیمیر پوتین و محمد بن زاید در مورد بحران اوکراین گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه علت‌ها و اهداف عملیات نظامی روسیه در دفاع از دونباس را اعلام کرد و ولیعد ابوظبی نیز به حق روسیه برای تامین امنیت خود اشاره کرد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *