انتخاب رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس

ایسنا/فارس با رای اعضای مجمع انتخاباتی، میثم قائدی با کسب اکثریت آراء، به عنوان رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان فارس انتخاب شد.


انتخابات هیئت دوچرخه‌سواری فارس شنبه 6 خرداد و با حضور رئیس فدراسیون و اعضای مجمع انتخاباتی در شیراز برگزار و میثم قائدی با کسب 19 رای از 21 رای ماخوذه، برای چهارسال، سکاندار این هیئت شد.


رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در این جلسه، سابقه دوچرخه سواری استان فارس را درخشان ارزیابی و اضافه کرد: شیراز و فارس به عنوان بخشی از دوچرخه سواری کشور در حافظه ما ماندگار شده است.


رسول اسدی ادامه داد: ۲ ورزشکار ارزنده فارس یعنی خانم پرتوآذر و آقای صلاحیان در بخش کوهستان برای کشور عزیزمان همواره افتخار آفرین بوده‌اند.


وی با بیان اینکه خانم پرتوآذر از امیدهای ایران در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک است، در خصوص اعزام نشدن تیم کراس کانتری آقایان به مسابقات آسیایی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی اعزام‌های ورزشکاران کیفی شده است و متاسفانه با توجه به نتایج ضعیف این تیم در دوره‌های قبل سهمیه کاهش یافته و ما برای افزایش تعداد ورزشکار در حال رایزنی هستیم.


اسدی همچنین ورزش دوچرخه سواری را رشته‌ها و بخش‌های متنوع توصیف و اضافه کرد: دوچرخه سواری دارای رشته‌های مختلف و هر رشته نیازمند تجهیزات متفاوتی است و در سراسر کشور شمار زیادی از بانوان و آقایان در رده‌های سنی مشغول فعالیت در این رشته هستند.


او توسعه ورزش قهرمانی را از اولویت‌ها ذکر و تاکید کرد: توجه ویژه به بخش قهرمانی باید سرلوحه کار هیئت دوچرخه‌سواری فارس قرار گرفته و استعدادیابی و احداث مدارس دوچرخه‌سواری مد نظر قرار گیرد.


اسدی دوچرخه سواری را پتانسیلی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری و معرفی شهرها دانست و گفت: با توجه به اینکه رقابت‌های دوچرخه سواری در شهرها و جاده‌های نزدیک به شهرها برگزار می شود، از این پتانسیل می توان برای توسعه صنعت گردشگری و توسعه همگانی این رشته بهره برد.


فعالیت هیئت های شهرستانی از دیگر نکات مورد اشاره رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بود و افزود: می توان با برگزاری مسابقات در شهرستان ها با مزیت های همچون عدم وجود ترافیک اسکان مناسبتر ورزشکاران شرکت‌کنندگان گام های مهمی در توسعه این رشته ورزشی برداشت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *