با روش های دانش بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه ها اضافه

تهران – ایرنا – وزیر نیرو از افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: بدون اضافه کردن سوخت و بدون سرمایه‌گذاری گسترده و صرفا با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه کردیم.


به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: امروز با هدف ارائه برنامه‌های وزارت نیرو در سال جدید خدمت اعضای کمیسیون انرژی رسیده و از دیدگاه‌های نمایندگان بهره‌مند شدیم، به ویژه درخصوص شعار سال نقطه نظرات خوبی مطرح شد لذا امیدوارم وزارت نیرو در سال جدید بتواند در تحقق شعار سال نقش ممتازی را ایفا کند.


وی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای مقابله با چالش کمبود آب و برق در تابستان پیش رو، گفت: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه در سال ۱۴۰۰، اقدامات خود را برای طرح‌های توسعه نیروگاه‌ها و مدیریت تقاضا، صرفه‌جویی در مصرف برق تشریح کردیم.


وزیر نیرو ادامه داد: خوشبختانه با همکاری دولت و مجلس زمستان گذشته در بخش خانگی هیچگونه خاموشی نداشته و در بخش تولید نیز با کمترین محدودیت کار را پیش بردیم به طوری که طبق آخرین اخبار رشد تولید فولاد ایران مقام نخست را در دنیا کسب کرده است که به معنای تامین برق مورد نیاز آن‌ها است.


محرابیان با ابراز امیدواری از اینکه با پیگیری برنامه‌ها فاصله میان تولید و مصرف را به حداقل برسانند تا مشکلات مردم در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته به صورت چشمگیر کاهش پیدا کند، گفت: در راستای توسعه طرح‌های نیروگاهی پیش‌بینی شده مجموعا ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات آن در چارچوب طرح‌های نیروگاهی است البته بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر تا فصل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.


وزیر نیرو اظهار کرد: از این میزان ۵۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰۰۰ مگاوات نیز با ارتقاء توان نیروگاه‌های موجود با طرح‌های دانش‌بنیانی -که نیروگاه‌ها اجرا شده است- به بهره‌برداری خواهد رسید، درواقع بدون اضافه کردن سوخت و بدون سرمایه‌گذاری گسترده و صرفا با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه کردیم./



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *