بخش خصوصی پیگیر توسعه تجارت ایران و آفریقا است

تهران- ایرنا- سخنگوی سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب وکارهای نوین ایران و آفریقا گفت: برقراری خطوط هوایی و دریایی و ایجاد تبادلات امن بانکی برای استفاده از ظرفیت بازارها از راه‌های توسعه تجارت ایران و کشورهای آفریقایی است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «لیلا مجدانی» با بیان اینکه سمپوزیوم فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین ایران و آفریقا برای نخستین بار برگزار می‌شود، اظهار داشت: بارها بر اینکه بخش خصوصی باید در اقتصاد پیشرو باشد و نقش حمایتی و نظارتی دولت تاکید شده است که در همین راستا اقدام به برگزاری این همایش کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه ایران سهم شایسته‌ای از بازار آفریقا ندارد، خاطرنشان کرد: بازار گسترده‌ای در این کشور وجود دارد که فعالان اقتصادی ایران می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت هدفمند از آن بهره‌مند شوند.


مجدانی با تاکید بر اینکه همایش با هدف ایجاد یک اتحادیه تجاری قدرتمند میان دو کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: رونمایی از سایت بی تو بی، برقراری خط مستقیم هوایی و دریایی و ایجاد تعاملات مالی امن بین ایران و آفریقا از دیگر برنامه‌های این همایش است.


وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی ایرانی می‌توانند از فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری در آفریقا در زمینه فناوری، تولید محصولات مختلف، تجارت و کشت فراسرزمینی استفاده کنند تا شاهد توسعه تجارت دو کشور باشیم.


سخنگوی سمپوزیوم ایران و آفریقا با بیان اینکه تحریم‌ها مانع توسعه تجارت با آفریقا نمی‌شود، گفت: راهکارهای لازم بین بانکی برای تبادلات مالی امن در روند تجارت میان دو کشور پیش‌بینی‌شده است.


به گفته وی، تهاتر یکی از شیوه‌های تجاری میان کشورها است که در واردات و صادرات میان ایران و آفریقا نیز بخشی از معاملات را به خود اختصاص خواهد داد.


سمپوزیوم فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین ایران و آفریقا روز ۲۰ بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی ایران سالن خلیج فارس با حضور امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و سفیر آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *