برگ برنده ایران در مذاکرات رو شد برای مقابله با تحریم های آمریکا

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با تحریم‌ها همه گزینه‌ها روی میز مذاکره است، حتی گزینه‌هایی مثل راه اندازی صدها سانتریفیوژ جدید که غربی‌ها نسبت به آن نگران هستند.


محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدام دولت راه‌اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ بیان داشت:  اقدام دولت در غنی سازی ۱۹۰ هزار سو  مورد حمایت مجلس است اگر چه معتقدم باید زودتر انجام می‌شد چون سیاست راهبردی غربی ها در مذاکرات اینگونه است که اگردر مقابل آنها عقب‌نشینی کنید پیشروی می‌کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی اقتدار و قدرت درون‌زای کشور ترس و واهمه‌ای برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا نداریم و صبر انقلابی ملت ایران هم ظرفیتی دارد که باید مورد توجه کشورهای مذاکره کننده قرار گیرد.


نماینده مردم مشکین شهر تصریح کرد: جمهوری اسلامی با جدیت منافع ملت ایران را در  استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای دنبال می‌کند و به این نتیجه رسیده است که برای مقابله با تحریم‌ها  باید همه گزینه‌ها روی میز مذاکره باشد، حتی گزینه‌هایی که غربی‌ها نسبت به آن نگران هستند.


عباس زاده مشکینی با تاکید بر اینکه دوران بزن و درو  تمام شده است، گفت:  تاکنون هم ملت ایران در مقابل زیاده خواهی آمریکا استقامت و خویشتنداری کردند اما با اقتدار بر خواسته‌های بحق خود اصرار داشتند و همین عاملی بود که غربی‌ها نتوانستند به خواسته‌های مورد نظر خود دست یابند.   


عضو کمیسون امنیت ملی با مثبت ارزیابی کردن اقدام  دولت در راه اندازی ماشین جدید سانتریفیوژ متشکل  IR۶ و IR۱ گفت: در مذاکرات می توانید با برگ های که در اختیار دارید بازی کنید و میدان را  در دست بگیرید این  اقدام دولت برگ برنده‌ای است  که در راستای قانون اقدام راهبردی مجلس صورت گرفته است.


به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد:‌  دستور راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ عصر امروز داده شد که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR۶ و IR۱ است.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود:  این اقدام را در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده که کف نیاز کشور است. در این رابطه با آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.   



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *