جنگنده های ترکیه مناطقی از استان دهوک کردستان عراق را بمباران

تهران – ایرنا – جنگنده ها و توپخانه ترکیه بار دیگر مناطق مختلف روستاهای استان دهوک در اقلیم کردستان عراق به ویژه مناطق کوهستانی را بمباران کردند.


به گزارش یکشنبه ایرنا، خبرگزاری «المعلومه» عراق به نقل از یک منبع محلی اضافه کرد: جنگنده‌های ترکیه روستاهایی را واقع در کوه «کاره» و  نزدیکی مرکز «العمادیه» در استان دهوک امروز (یکشنبه) هدف قرار دادند. 


این منبع محلی افزود: در این بمباران یک پمپ بنزین و همچنین باغ‌های کشاورزی در «العمادیه» و روستاهای «زاخو» هدف قرار گرفت.  


به گفته این منبع همچنین توپخانه ترکیه با هدف قراردادن این مناطق باعث آواره شدن بسیاری از خانواده‌ها شد. 


خبرگزاری المعلومه اضافه کرد: تقریباً هر روز، جنگنده‌های ترکیه در میان سکوت دولت‌های بغداد و اربیل، چندین منطقه از استان دهوک و روستاهای اقلیم کردستان را بمباران می‌کنند.


پیشتر نیز یک مقام محلی در اقلیم کردستان عراق در دی امسال از بمباران چند منطقه در استان سلیمانیه توسط جنگنده‌های ترکیه خبر داده بود.


مناطقی از اقلیم کردستان عراق به دلیل درگیری‌ بین حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و ارتش ترکیه همواره مورد بمباران هوایی و توپخانه‌ای ترکیه قرار دارند.


دور تازه حملات آنکارا به شمال عراق از زمین و هوا علیه پ ک ک از خرداد سال گذشته (۹۹) آغاز شده است و در این مدت صدها نفر از دو طرف کشته شده اند.


دولت عراق در این مدت بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی این کشور به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق ادامه دارد.


ترکیه پ ک ک را سازمان تروریستی می داند و از دهه ۱۹۸۰ میلادی دو طرف علیه هم وارد نبرد مسلحانه شده اند.



تهران- ایرنا- رسانه ای از حمله پهپادی ترکیه به مناطقی در استان دهوک واقع در شمال عراق خبر دادند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *