روسیه در مورد عواقب تحریم های جدید به انگلیس هشدار داد

مسکو – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با وضع تحریم های جدید انگلیس در مورد روسیه و ادامه فشارهای تحریمی لندن، در مورد عواقب این اقدامات هشدار داد.


به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا روز شنبه در بیانیه ای تصریح کرد: مسکو تدابیر مناسب در مورد تنش آفرینی و فشارهای تحریمی لندن، بکار خواهد گرفت و این اقدامات برای روسیه هیچ انتخاب دیگری جز پاسخ دادن باقی نمی گذارد.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد اقداماتی که روسیه علیه انگلیس بکار خواهد گرفت، تصریح کرد: نتیجه این اقدامات، بدون شک آسیب دیدن منافع انگلیس در روسیه خواهد بود؛ لندن در روزهای اخیر اقدامات زیادی را برای اینکه چنین وضعی پیش بیاید بکار بست.


زاخارووا با اشاره به اعمال تحریم های انگلیس در مورد روسیه افزود: در همین حال از مقامهای انگلیسی اظهارات غیرمنطقی می شنویم که حکومت این کشور با دولت روسیه تسویه حساب می کند و برای مردم روسیه آرزوی خیر و نیکی می کند و در واقع شاهد اعمال دیگری هستیم.


وی ادامه داد: به عنوان مثال چگونه می توان اظهارات لیز تراس وزیر خارجه انگلیس را تعبیر کرد که بر ضرورت اخراج همه بانک های روسیه از سامانه سوئیفت تاکید کرد. نباید این واقعیت را نادیده گرفت که چنین اقدامی برای دهها میلیون شهروند روس مشکل ایجاد می کند.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که بدیهی است که پیامدهای اقدامات دولت بوریس جانسون را شهروندان عادی انگلیسی تجربه می کنند که با تشدید وضع نامعلوم اقتصادی، افزایش بهای منابع انرژی و مشکلات در حمل و نقل بخاطر منع استفاده از حریم روسیه برای هواپیماهای مسافربری انگلیس مواجه شده اند.


زاخارووا همچنین به همکاری انگلیس با گروه های ملی گرای افراطی در اوکراین و حکومت این کشور و تحویل سلاح به اوکراین اشاره کرد و افزود: این گونه اقدامات لندن برای این کشور هزینه سنگینی به همراه خواهد داشت و ما آن را از یاد نمی بریم. 


روابط روسیه و انگلیس پرتنش است و دو کشور در سال های اخیر بارها سفیر یکدیگر را احضار کرده و شماری از مقامها و شهروندان طرف مقابل را تحریم کرده اند. 


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *