سایه روشن های هفته هفتم لیگ برتر نفس آبی ها پشت سر قرمزها

تهران- ایرنا- هفته هفتم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که رقابت در بالای جدول به نزدیک‌ترین شکل ممکن رسیده و پرسپولیس و استقلال با ۱۴ امتیاز تنها به دلیل تفاضل گل در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند.


به گزارش ایرنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از تعطیلی سه هفته‌ای، روزهای شنبه و یک‌شنبه با انجام مسابقات هفته هفتم از سر گرفته شد تا دوباره تنور فوتبال در کشورمان داغ شود، در گزارشی به بررسی فراز و نشیب‌های این هفته پرداخته‌ایم.


 هفته هفتم پایان شکست‌ناپذیری‌‍شان بود


هفته هفتم لیگ برتر پایان شکست‌ناپذیری پرسپولیس و گل‌گهر بود، قرمزها که تا پیش از بازی‌های این هفته با ۴ برد و ۲ مساوی صدرنشین لیگ بودند، در هفته هفتم اولین باخت را با شکست یک بر صفر برابر تراکتور کسب کردند تا نام‌شان از بین تیم‌های بدون شکست لیگ خط بخورد. شاگردان گل‌محمدی البته با وجود این باخت، همچنان با ۱۴ امتیاز صدرنشین لیگ هستند اما آنها الان استقلال را هم امتیاز با خودشان و تنها به دلیل تفاضل گل پایین‌تر، پشت سرشان و در رده دوم جدول می‌بینند تا حاشیه امنیت‌شان در جدول از دست برود.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


با توجه به صفر رسیدن فاصله امتیازی پرسپولیس صدرنشین با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده، یک لغزش دوباره می‌تواند صدر را از قرمزها بگیرد تا رقابت در بالای جدول در هفته‌های پیش رو حساس‌تر دنبال شود.


گل گهر دیگر تیم بدون باخت لیگ تا پیش از پایان هفته هفتم بود اما از سرگیری دوباره لیگ مانند قرمزها برای سیرجانی‌ها هم خوش‌یمن نبود و شاگردان امیر قلعه‌نویی هم سرانجام در بازی شماره هفت فصل جدید، اولین شکست‌شان ثبت شد.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


گل گهر در خانه ۲ بر یک به استقلال باخت تا ۱۲ امتیازی باقی ماند و در رده چهارم جدول و فاصله ۲ امتیازی صدر قرار بگیرد.


 با توجه به باخت پرسپولیس و ذوب، تعداد تیم‌های بدون شکست لیگ به عدد  ۲ رسید و تا پایان هفته هفتم تنها دو تیم ذوب آهن و مس رفسنجان شکستی نداشته‌اند.  ذوب و مس رفسنجان در ۷ بازی گذشته از لیگ، ۶ مساوی و یک برد کسب کرده‌اند.


پیشتازی آبی‌ها با یک ساپینتوی عصبانی


هفته هفتم بر خلاف قرمزها، به کام رقیب سنتی‌شان بود و آبی‌ها به نظر می‌رسد دوباره راه برد را با ساپینتو پیدا کرده‌اند و این هفته یک برد بزرگ و البته ۶ امتیازی را دشت کردند. استقلال پس از دو تساوی بدون گل در هفته چهارم و پنجم، در دو بازی بعدی در هفته‌های ششم و هفتم به دو برد متوالی رسیده است تا در پایان بازی‌های این هفته ۱۴ امتیازی شود و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول قرار بگیرد.


با این حال برد آبی پوشان در بازی این هفته مقابل گل گهر، بار دیگر تحت تاثیر حواشی ریکاردو ساپینتو قرار گرفت، به طوری که اگر کسی سرمربی پرتغالی استقلال را کنترل نمی‌کرد، کار به زد و خورد فیزیکی شدید او با نیمکت‌نشینان گل گهر می‌کشید.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


استقلال تا اینجای لیگ برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته با کسب ۴برد، ۲ مساوی و یک باخت و به دست آوردن ۱۴ امتیاز که میانگین دو امتیاز در هر بازی را نشان می‌دهد، قابل قبول نتیجه گرفته است اما ادامه حواشی ساپینتو در کنار زمین، می‌تواند آبی‌ها را با چالش روبرو کند و رقابت‌شان را در جنگ قهرمانی در بالای جدول سخت‌تر کند. به همین خاطر آبی‌ها باید برای کنترل سرمربی‌شان چاره‌ای بیندیشند.


تعطیلات به کام سپاهان بود


تعطیلات سه هفته‌ای لیگ برای سپاهانی‌ها یک فرصت مناسب بود تا ژوزه مورایس با بازسازی زردها، تیمش را دوباره به جاده برد برگرداند. سپاهان که لیگ را با دو برد متوالی، محکم آغاز کرده بود، از هفته سوم وارد بحران شد و در ۴ بازی بعدی ۳ مساوی و یک باخت به دست آورد و با کسب ۳امتیاز از۱۲ امتیاز ممکن،به رغم هزینه‌های گران قیمتی که انجام داده بود، از جمع مدعیان فاصله گرفت.


پس از افت ۴ هفته‌ای سپاهان، تعطیلی لیگ به دلیل بازی‌های ملی در بهترین زمان ممکن به داد مواریس و شاگردانش رسید تا آنها بتوانند با یک ریکاوری در پیگیری دوباره لیگ دوباره با نتایجی که می‌گیرند، خودشان را به جمع مدعیان اضافه کنند.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


سپاهان در شروع دوباره لیگ در هفته هفتم مقابل هوادار پیروز شد تا زردپوشان اصفهانی پس از ۴ هفته به وضعیت‌شان در جدول رده‌بندی سروسامانی بدهند و دوباره به جمع مدعیان برگردند. سپاهان با این برد ۱۲ امتیازی شد و در رده سوم جدول و دو امتیازی صدر جدول قرار گرفته تا رقابت بین مدعیان جام بیست و دوم نزدیک‌تر و حساس‌تر دنبال شود.


جشن اولین برد


هفته هفته هفتم لیگ مانند سپاهان، برای دیگر تیم اصفهانی هم خوش یمن بود و ذوبی‌ها هم اولین بردشان را در فصل جدید لیگ برتر جشن گرفتند.


شاگردان مهدی تارتار که تا پیش از بازی‌های این هفته، در ۶ بازی قبلی، ۶ مساوی متوالی کسب کرده بودند، در هفته هفتم مقابل پیکان یک بر صفر به برتری رسیدند تا طلسم پیروزی‌هایشان شکسته شود و برد شماره یک‌شان را در هفته هفتم ثبت کنند.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


البته ذوبی‌ها همان طور که تا پیش از بازی با تیم پیکان، بردهایشان طلسم شده بود، شکست ناپذیر هم نشان داده‌اند و در کنار مس رفسنجان، تنها تیم‌های بدون باخت لیگ هستند.


هوای تبریز آفتابی شده است


تبریزی‌ها بر خلاف شروع ناامیدکننده به نظر می‌رسد با عبور از بحران در حال اضافه شدن به جمع تیم‌های مدعی هستند. تراکتور در حالی در ۴ بازی اول، دو باخت و دو مساوی کسب کرده بود که از هفته پنجم ورق برای این تیم برگشت و موتور شاگردان قربان بردیف روشن شد.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


تراکتور پس از برد آلومینیوم و صنعت نفت در هفته پنجم و ششم، این هفته هم در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و توانست پرسپولیس را با یک گل شکست دهد تا قرمزپوشان تبریزی با کسب سومین برد متوالی، ۱۱ امتیازی شوند و در جمع تیم‌های بالای جدولی قرار بگیرند.


هوای مه‌آلود انزلی


روزهای بحرانی انزلی‌چی‌ها ادامه دارد تا ملوان در بازگشت دوباره به لیگ در پایان هفته هفتم در حال ثبت ضعیف‌ترین نتایج باشد. ملوان پس از دو مساوی متوالی، این هفته دوباره به جاده شکست برگشت و یک بر صفر با آلومینیوم اراک باخت تا جایگاهش در قعر جدول محکم‌تر شود.


سایه روشن‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ نفس آبی‌ها پشت سر قرمزها


ملوان که در ۷ هفته گذشته از لیگ، ۲ مساوی و ۴ باخت کسب کرده  و یک بازی معوقه با فولاد دارد، تنها تیم لیگ است که تاکنون برد نداشته است. ادامه این روند می‌تواند مازیار زارع و شاگردانش را دوباره به دسته اول برگرداند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *