عضو هیات رئیسه مجلس دولت از نخبگان و محققان علمی حمایت می کند

کرمانشاه – ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت سیزدهم اعتقاد دارد که وقت اساتید دانشگاه بسیار گرانبها است و باید آنان را آنچنان حمایت کنیم که تنها دغدغه‌اشان تحقیق و کار علمی باشد تا با تلاش این نخبگان، جامعه کشاورزان را به‌ سوی علمی شدن و استفاده از تکنیک‌های روز دنیا سوق دهیم.


به‌ گزارش ایرنا، «محمد رشیدی» شنبه شب در بازدید از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه باید در دانشگاه به‌دنبال مهارت‌افزایی باشیم، خاطرنشان کرد: با گسترش فرهنگ “دانشجوی آچار به‌دست” فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را به بازار کار سوق دهیم.


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید این دانشگاه را به سمت درآمدزایی ببریم و ارتباط بین پارکهای علم و فناوری با بازار کار باید گسترش یابد تا متقاضیان کار را از میل به پشت‌میز نشستن به بازار کار و کارآفرینی روانه کنیم.


عضو هیات رئیسه مجلس: دولت از نخبگان و محققان علمی حمایت می‌کند


«نبی احمدی» رئیس دانشگاه رازی با اعلام اینکه کرونا آسیب‌های زیادی به آموزش در کشور وارد کرد، افزود: ولی خوشبختانه با تلاش و از خودگذشتگی اعضای هیات علمی، در رسالت آموزش و تربیت دانش‌آموختگان این دانشگاه هیچگاه خللی ایجاد نشد.


وی تعامل هرچه بیشتر مجمع نمایندگان استان و دانشگاهیان را مورد تأکید قرار داد و با طرح پیشنهاد راه‌اندازی «اتاق نمایندگان» در دانشگاه رازی افزود: اساتید متخصص و برجسته‌ای در همه حوزه‌ها در دانشگاه رازی فعالیت می‌کنند که اگر نمایندگان مجلس از ظرفیت این عزیزان به عنوان مشاور استفاده نمایند، قطعاً موجب خیر و برکت برای استان خواهد شد.


احمدی وحدت و وفاق دانشگاهیان و مجمع نمایندگان را لازمه توسعه در استان و غلبه بر مشکلات دانست و گفت: دانشگاه رازی به دنبال تثبیت «مرجعیت علمی» خود در غرب کشور است و در مسیر جریان سیّال دانشگاه کارآفرین و تلاش برای پویایی عرصه تولید و تجاری‌سازی حرکت می‌کند و اگر با این نگاه به دانشگاه توجه شود می‌توان به ایفای مسئولیت مجموعه برای تحقق شعار سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» امیدوار بود.


وی با اشاره به معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: تا زمانی که مهارت افزایی در دانشگاه نهادینه و عملیاتی نشود، همچنان شاهد مشکل بیکاری جوانان هستیم. امروزه دانشگاه‌های مطرح جهان در انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و… در مهارت افزایی پیشرو هستند. لذا مهارت افزایی با هدف اشتغال آفرینی و خلق ثروت در دستور کار دانشگاه قرار دارد.


احمدی یادآور شد: در شرایطی که بیشتر دانشگاه‌های کشور با مشکلات بدهی و بودجه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، خوشبختانه دانشگاه رازی یک ریال بدهی ندارد و سال گذشته نیز بودجه قابل توجهی دریافت کردیم و موفق به پرداخت ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در خصوص طرح همسان‌سازی حقوق شدیم اما به این مسأله واقف باشیم که دانشگاه‌ها باید از وابستگی به بودجه دولتی رهایی یابند و درآمدزایی داشته باشند.


وی خواستار برگزاری نشست‌های مشترک اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی با کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با هدف معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خود به ویژه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان شد و افزود: بدون شک آنچه دانشگاه را در مسیر مهارف‌افزایی، اشتغال‌زایی، درآمدزایی و خلق ثروت یاری می‌دهد، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی است و باید قدردان این عزیزان باشیم.


در این مراسم اعضای هیات علمی دانشگاه رازی نیز مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کرده و تاکید کردند: گام‌های بزرگی در راه کشاورزیِ علمی و دانش بنیان برداشته شده و افتخارات زیادی برای کشور به ارمغان آورده ایم.


«دانیال کهریزی» یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات گیاهان دارویی ما در مراکز دارویی توزیع شده و حرف های زیادی در سطح کشور داریم.


وی تاکید کرد: طبق دستور وزیر کشاورزی تحقیقات زیادی در مورد محصولات کشاورزی و دامپروری انجام داده‌ایم و در پردیس کشاورزی باغات علمی شامل نهالستان عاری از ویروس، باغهای پسته و انگور و چند محصول دیگر که یکی از بهترین و علمی‌ترین باغات کشور است را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌ایم.


عضو هیات رئیسه مجلس: دولت از نخبگان و محققان علمی حمایت می‌کند


دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.


این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.


با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.


دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *