ماهیت و ظرفیت شبکه های اجتماعی

تهران_ایرنا_گستردگی شبکه‌های اجتماعی در دنیا بسیار زیاد است. ظرفیت برخی شبکه‌های اجتماعی به حدی بالاست که کاربران را وارد دنیای بی‌انتهایی از ارتباطات می‌کند.


به گزارش شفقنا رسانه،شبکه‌های اجتماعی در دنیا متنوع و گسترده‌اند. در دنیا از ۲۴ شبکه اجتماعی معروف نام برده می‌شود اما این تعداد، شبکه‌های فعال با ماهیت‌های متفاوت در سطح بین‌المللی را شامل می‌شود.
برخی، پیام‌رسان‌ها را به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی نمی‌شناسند اما به نظر درست نیست. اگرچه بیشتر پیام‌رسان‌ها ویژگی‌های ارتباطات شبکه‌ای ندارند اما بعضی از آن‌ها امکان به اشتراک گذاشتن پیام برای تعداد زیادی از مخاطبان را به‌صورت هم‌زمان به کاربر می‌دهند که این ویژگی، آن‌ها را به شبکه‌های اجتماعی نزدیک‌تر می‌کند.


شبکه‌هایی مرتبط با صاحبان کسب‌وکار راه افتاده‌اند و برخی از آن‌ها تا ۵۰۰میلیون عضو دارند که فعال بودن حسابشان بر روی سئو (SEO یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو) و بازخورد در دنیای کسب‌وکار تأثیرگذار است. شبکه‌های دیگری هم برای پیام‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکل متن یا عکس ایجاد شده‌اند که البته نوع دومش (عکس) محبوبیت بسیار بالایی دارد. نوع دیگری از شبکه‌های محبوب، پلتفرم‌هایی مبتنی بر اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئو از سایت‌های دیگر است که با سنجاق کردن (پین کردن) یک فایل و نمایش آن در آلبوم کاربر همراه است. بعضی از شبکه‌های اجتماعی محلی برای پرسش و پاسخ هستند که کاربران می‌توانند سؤالات خود را مطرح کنند یا به پرسش‌های دیگران پاسخ دهند.


چند شبکه اجتماعی هم محصول محور هستند. به این صورت که تبلیغ محصولات شرکت‌های مختلف گذاشته می‌شود و درباره کیفیت و تجربه استفاده از آن‌ها بحث می‌شود. گاهی این شبکه‌ها زمینه آشنایی سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند که البته تعداد شبکه‌های فعال در زمینه تجارت و اقتصاد هم کم نیست. شبکه‌هایی با اهداف هنری مانند اشاعه موسیقی هم هستند که سبد شبکه‌های اجتماعی را کامل می‌کنند. درباره ماهیت شبکه‌های اجتماعی صحبت کردیم تا به این نکته برسیم که مسیر پیش روی شبکه‌های اجتماعی بومی، طولانی و ظرفیت‌هایش بسیار است.این ویدئو تلاش دارد تا شما را با ماهیت و ظرفیت شبکه‌های اجتماعی آشنا کند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *