نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

اهواز – ایرنا – نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفانشان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌آل بتوانند جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبهود بخشند.


به گزارش ایرنا هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه، و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.  


تیم نفت مسجدسلیمان در هفته هفدهم این پیکارها به مصاف سپاهان رفت و در یک بازی ضعیف تن به شکست چهار بر یک داد. همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی خانگی و در مصاف با تراکتورسازی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید؛ تیم فولاد نیز در خانه میزبان تیم آلومینیوم اراک بود که با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شد.


فولادی ها به همراه جواد نکونام تاکنون در پنج بازی به برتری رسیدند و برد آنها در هفته قبل برابر آلومینیوم تا حدودی آنها را به صدر جدول و کسب سهیمه آسیایی نزدیک تر کرد که این اتفاق موجب رضایت هواداران شد اگر چه این نماینده خوزستان با قهرمانی در سوپرجام باشگاه های ایران یک جام دیگر به کارنامه افتخارات خود اضافه کرد.


تیم‌ نفت آبادان نیز در هفته گذشته یک برد بسیار شیرین کسب کرد و توانست جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهد که این موضوع خوشحالی هواداران این تیم را به همراه داشت.


تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل تاکنون ۱۰ باخت، پنج تساوی و ۲ برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد بسیار ضعیفی است. این تیم اگر نتواند در بازی های باقیمانده تا پایان فصل، امتیاز لازم را کسب کند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگد.


نفت مسجدسلیمان – پدیده مشهد


در هفته هجدهم شاهد یکی از حساس ترین بازی های هفته بین تیم های نفت و پدیده در مسجدسلیمان خواهیم بود؛ جایی که هر ۲ تیم برای رهایی از قعر جدول نیاز به هر سه امتیاز بازی دارند که این موضوع کار را سخت تر کرده و به زیبایی بازی کمک می کند.


جدال تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پدیده در واقع رقابت بین تیم‌های ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. هر ۲ تیم از یکدیگر شناخت خوبی داشته و به طور قطع محتاطانه بازی می کنند. 


تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و بر خلاف پیش بینی‌ها نتوانست بازی‌های خوبی تاکنون ارایه دهد، این تیم اکنون در مکان پانزدهم و تیم پدیده نیز در جایگاه شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.


تیم نفت مسجد سلیمان در هفته های سپری شده از مسابقات، از نظر امتیاز گیری تیم موفقی نبوده و با ۱۱ امتیاز از ۱۷ بازی یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک به شمار می رود.


هدایت نفتی های مسجدسلیمان در نیم فصل اول بر عهده فراز کمالوند بود که پس کش و قوس فراوان سرانجام از این تیم کنار رفت و جای خود را در نیم فصل دوم به محمود فکری داد که پیش از این سابقه حضور در این تیم خوزستانی را داشت و در ۲ مقطع خاطرات خوبی را با نفتی ها تجربه کرده است.


فکری در نیم فصل دوم با جذب هفت بازیکن در پست های مختلف به دنبال خلق یک خاطره خوب دیگر برای تیم نفت مسجدسلیمان است تا نام خود را در این تیم به خوبی ماندگار کند. نفتی ها برای بقا در لیگ هنوز فرصت بسیاری داشته و باید از بازی های باقی مانده خود نهایت استفاده را داشته باشند.


یکی از نقاط ضعف تیم نفت مسجدسلیمان و پدیده جوانی بازیکنان و تزلزل در خط دفاعی است که تاکنون به ترتیب ۲۴ و ۲۸ گل دریافت کرده اند همچنین در خط حمله عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌اند.


مس رفسنجان – فولاد خوزستان


تیم فولاد خوزستان در نیم فصل دوم جاری مسابقات لیگ برتر، بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد تا خیال هواداران از موفقیت این تیم در باشگاه‌های آسیا و ادامه لیگ راحت باشد. بازی های این تیم در هفته‌های پایانی نیم فصل اول چنگی به دل نمی‌زد که این امر نگرانی هواداران را به همراه داشت اما رفته رفته نتایج فولاد بهتر شد و اکنون به عنوان یک رقیب جدی برای کسب سهمیه آسیایی است.


تیم فولاد با روحیه بالا از کسب سوپر جام، کار خود در لیگ برتر را از ادامه داد و موفق شد در هفته هفدهم میهمان خود آلومینیوم اراک را با یک گل شکست دهد، فولادی‌ها به این برد سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کرده و جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دادند.


نقطه قوت تیم فولاد در سه سال گذشته، خط دفاع و هافبک‌های قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. حضور موسی کولیبالی و عارف آقاسی در قلب خط دفاع فولاد، نه تنها قدرت دفاعی آنها را مستحکم تر کرده بلکه به گلزنی فولادی ها در ارسال ها کمک می کند.


تیم فولاد در نیم فصل دوم بازیکنانی همچون آرش رضاوند، عارف آقاسی، علیرضا کوشکی، محمدرضا خلعتبری، مهدی شیری و شهاب گردان را به خدمت گرفت و این موضوع به استحکام خطوط مختلف تیم کمک کرده و دست جواد نکونام روی نیمکت بازتر از گذشته است.


شاگردان جواد نکونام در هفته آینده، سد محکمی همچون مس رفسنجان را پیش رو دارد که اکنون در جایگاه چهارم جدول رده بندی جای گرفته است. فولادی ها اگر می خواهند نوار بردهای خود را ادامه دهند باید از این دیدار سخت و نفسگیر نتیجه بگیرند.


تیم مس رفسنجان در این فصل بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشته و از بازیکنان جنگنده‌ای بهره می‌برد لذا امتیاز گرفتن از این تیم آن هم در رفسنجان کار آسانی نیست که کادر فنی فولاد از این موضوع به خوبی آگاه است. این تیم از ۱۷ بازی گذشته خود هشت برد، پنج مساوی و چهار باخت کسب کرده و به دنبال نهمین پیروزی خود است.


لوسیانو پریرا اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و ضربات مهلکی روانه دروازه حریفان کرده است. پریرا تاکنون هفت گل برای سرخپوشان اهوازی به ثمر رسانده و در کنار پاتوسی یکی از گلزن‌ترین بازیکنان فولاد است.


یکی از خطوطی که تیم فولاد در آن ضعف داشت پست دروازه بانی بود که با جذب شهاب گردان این مشکل تا حدودی برطرف شد. گردان در بازی گذشته و در دیدار برابر آلومینیوم، پس از یک فصل و نیم دوری از فولاد دوباره از ابتدا برای تیمش به میدان رفت و در همان گام نخست، موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد تا کارش را در اهواز با کلین شیت آغاز کند.


آخرین تقابل مس رفسنجان و فولاد خوزستان با برتری ۲ بر یک فولاد به پایان رسید. حال باید دید که این بار بازیکنان فولاد به سرمربیگری نکونام قادر به شکست تیم مس در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان هستند یا خیر؟


فجر سپاسی – نفت آبادان


تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با عملکردی قابل توجه، توانسته در پایان هفته هفدهم با کسب ۲۵ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گیرد؛ کسب این نتایج در شرایطی رقم خورده که بسیاری از بازیکنان این تیم ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی از نفت آبادان جدا شدند و پیش بینی می‌شد که نفتی ها با مشکل بزرگی روبه رو شوند اما علیرضا منصوریان سرمربی این تیم همچنان معتقد به نتیجه گرفتن با این تیم است.


نفت آبادان با وجود مشکلات مالی که دارد، توانسته با کیفیت و تلاش بازیکنان در کنار همراهی هوادارانش به نتایج موفقیت آمیزی برسد و در قامت یک تیم خوب ظاهر شود. عملکرد نفتی های آبادان در چند بازی اخیر موجب شد تا آنها به صدر جدول نزدیک تر شوند. 
در نیم فصل اول مشکلات مالی باشگاه نفت آبادان باعث شد تا بازیکنان تیم، ساز جدایی و اعتصاب بزنند. نفتی ها به دلیل پرداخت نشدن مبالغ قراردادشان در رقابت‌های جام حذفی حاضر نشده و این تیم با بازیکنان امید مسابقات را دنبال کرد. روی هم رفته بازیکنان نفت تاکنون بیش از حد انتظار ظاهر شده و نشان دادند که بدون پول هم می توان دست به کارهای بزرگی زد. 


شاگردان منصوریان در صورت برد مقابل فجر سپاسی، می‌توانند خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل تراکتورسازی بازی خوبی به نمایش گذاشته و در پایان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند.


در فصل جاری و با وجود گذشت ۱۷ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت بیرون از خانه نتایج به نسبت خوبی کسب کرده که این موضوع نشان از دقت بالای کادر فنی نفت دارد. با توجه به نزدیکی تیم ها در جدول رده بندی و فاصله چهار امتیازی نفت با تیم چهارم جدول، صعود به جام باشگاه‌های آسیا برای تیم نفت آبادان دور از دسترس نیست چیزی که مردم آبادان برای آن لحظه شماری می‌کنند.


نفت آبادان در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می‌برد اما در خط حمله با مشکل اساسی رو به رو است.


در این بازی تیم فجرسپاسی که در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی جای گرفته است محکوم به کسب امتیاز است؛ اگرچه آنها در خانه بازی می کند و شانس بیشتری نسبت به نفت آبادان دارند. فجری ها نشان دادند که در خانه به راحتی امتیاز نمی دهند و سرمربی نفتی ها به خوبی از این موضوع آگاه است.


تیم های نفت آبادان، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۲۵، ۲۴ و ۱۱ امتیاز در مکان های هشتم، نهم و پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال جای گرفته‌اند. 


دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هجدهم مسابقات به شرح ذیل است:


۲۹ بهمن:


نفت مسجدسلیمان – پدیده (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان – ساعت ۱۵)


مس رفسنجان – فولاد (ورزشگاه مس – ساعت ۱۵)


فجرسپاسی – نفت آبادان ( ورزشگاه فجرسپاسی – ساعت ۱۵)


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *