ورود به دنیای ارز دیجیتال بدون علم مساوی است با ضرر صد در صد

ورود به دنیای ارز دیجیتال بدون علم مساوی است با ضرر صد در صد

آموزش ارز دیجیتال موضوعی است که تصمیم ما در این مقاله ارائه توضییحات و نکاتی کارآمد درباره آن است. بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا علاوه بر موفقیت در داشتن درآمد وقت آزاد کافی نیز داشته باشند. بسیاری از این افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند و به قول معروف میخواهند پولشان برایشان کار کند.

ارز دیجیتال این روزها بحث هر مجلسی است و هر کسی ترغیب می‌شود که وارد این وادی شود. اما مراقب باشید قبل از شروع حتما آموزش ببینید. پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به هر وسیله پرداختی گفته می‌شود که فرآیندی کاملاً الکترونیکی دارد. ارز دیجیتال قابل لمس نیست و خرید و فروش و سرمایه گذاری در آن به تخصص کافی نیاز دارد.

به همین علت توصیه می‌کنیم که قبل از شروع به فعالیت در این زمینه فیلم آموزش ارز دیجیتال ببینید یا از دوره‌های تخصصی که ارائه می‌شود استفاده کنید و آگاهی خود را افزایش دهید. حشم بان این فرصت را ایجاد کرده شما با کمترین هزینه بتوانید آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال را فرا بگیرید و خیلی سریعتر وارد این دایره گسترده خرید و فروش ارزهای دیجیتال شوید.

سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال نیز یکی از همین گزینه های سرمایه گذاری است. بسیاری از افراد از منابع مختلف برای تسلط در این باره استفاده میکنند. بسیاری از این افراد به دنبال فیلم آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال هستند. اگر دانستن نکات آموزش ارز دیجیتال برای شما جذابیت دارد ما را تا انتها همراهی کنید.

ارز دیجیتال

وقتی صحبت درباره ارز دیجیتال یا همان رمز ارز ها مطرح میشود ویژگی های عجیبی در ذهن شنونده خود را نشان خواهند داد. مثلا این که این ارز های مبتنی بر فناوری بلاک چین توسط هیچ گونه نهاد مرجع مرکزی صادر نشده اند.

جالب این که هیچ کدام از دولت های حاکم بر کشور های مختلف در مدیریت این ارز ها دخالتی ندارند. پس می توان این ارز ها را سرمایه ای مجازی بر اساس فناوری بلاک چین دانست. بسیاری از افراد وقتی دم از ارز دیجیتال می زنند فقط از بیت کوین و اتریوم سخن میگویند.

اما تا به حال از خود پرسیده اید که چند نوع ارز دیجیتال شناخته شده است؟ پاسخ باور نکردنیست…. 5000 ارز!

بیت کوین

شاید نام ارز دیجیتال را به هنگام صحبت افراد مختلف درباره بیت کوین شنیده باشید. بیت کوین را می توان شروع مطالعه موفقیت آمیز درباره ارز دیجیتال دانست. این ارز دیجیتال برای اولین بار در اولین روز های سال 2009 میلادی پا به عرصه نهاد و اکنون نزد همگان به عنوان یک فناوری متن باز شهره دارد.

حتما می پرسید منظور از متن باز چیست؟ عبارت متن باز که در وصف فناوری بیت کوین به کار میرود به این معناست که منبع این ارز در اختیار همه افراد در سراسر دنیا قرار گرفته و امکان ویرایش آن وجود دارد.

آلترناتیو کوین

پس از ورود بیت کوین به بازار ارز دیجیتال بسیاری از ارز های دیگر با هدف رقابت با بیت کوین پار به عرصه نهادند. در واقع بیت کوین تنها ارزی نیست که در آموزش رمز ارز از آن سخن گفته میشود.

به سایر رمز ارز ها (غیر از بیت کوین) آلت کوین گفته میشود. که این واژه خلاصه شده عبارت ALTERNATIVE COIN به معنای سکه جایگزین است. این سکه ها با داشتن ویژگی ها و مشخصه های مربوط به خود در تلاش برای رقابت با بیت کوین هستند.

بررسی فناوری بلاک چین

معنای لغوی بلاک چین میشود زجیره بلاک ها!اما خب این یعنی چه؟ این به این معناست که اطلاعات باعث پرشدن بلاک های پشت سر هم میشود و هر بلاک پس از پر شدن به بلاک قبلی اضافه شده و زنجیره طویل تر خواهد شد. طبق این تعریف می توان بلاک چین را یک پایگاه داده منحصر به فرد دانست. بسیاری از ارز های دیجیتال یا همان رمز ارز ها از بلاک چین به شکل نامتمرکز استفاده میکنند. در واقع اطلاعات تمامی تراکنش ها و معاملات در این پایگاه داده ذخیره شده و برای فرد قابل دسترس خواهد بود. اعتقاد برخی از متخصصان بر این است فناوری بلاک چین ممکن است ایجاد اختلال در سیستم های حقوقی را سبب شود.

ماینینگ واژه آشنای دنیای ارز دیجیتال

 

تا به اینجا دانستید که بانک مرکزی هیچ کشوری اقدام به چاپ رمز ارز نمی کند. در واقع در گذشته بانک مرکزی کشور های مختلف اقدام به چاپ ارز فیات میکردند اما تنها راه برای بدست آوردن رمز ارز ها استخراج آنهاست. اما سوال پیش می اید در مسیر ماینینگ چه فعل و انفعالاتی رخ میدهد؟ در مسیر فرایند ماینیگ یا همان استخراج رمز ارز ها تراکنش ها تایید شده و سپس پس انجام طیفی از محاسبات پاداشی در قالب رمز ارز بومی بلاک چین به ماینر داده میشود. البته رمز ارز ها معمولا دارای محدودیت هایی از نظر فراوانی هستند. برای نمونه تعداد 21 میلیون بیت کوین طبق آمار ها موجود است. که از این مقدار حدود 19 میلیارد آن استخراج شده است.

اما این موارد تنها موارد مهم درباره آموزش ارز های دیجیتال نیست. نوبت به بررسی کیف های پول ارز دیجیتال در مسیر آموزش رمز ارز می رسد.

کیف پول ارز دیجیتال

برای ذخیره سازی اطلاعات رمز ارز ها مدتهاست تمهیداتی اندیشیده شده است. در واقع کیف پول های ارز دیجیتال برای ذخیره سازی اطلاعات مربوط به رمز ارز ها به کار میروند.

ورود ارز دیجیتال به دنیای بازی

همانطور که میدانید بازی صنعتی است پردرآمد. از این رو بازی های ارز دیجیتال به وجود آمدند زیرا که با پول همراه بودند با سودآوری. حال بهترین بازی های ارز دیجیتال در صدد این برآمده اند که به ما سود برسانند.

در این بین برخی از بازی ها پا را فراتر نهاده و وارد دنیای متاورس گذاشته اند. این اصطلاح برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در رمان علمی- تخیلی “نیل استفنسون” به نام “تصادف برفی” ابداع شد که در آن دو راننده تحویل کالا، برای نجات خود از یک ناکجا آباد سرمایه داری، به متاورس سفر می کنند.

متاورسی که بسیاری از آینده پژوهان تصور می کنند، مشابه همان هایی است که در داستان های علمی- تخیلی مانند “یک بازیکن آماده” به تصویر کشیده شده است. با اینکه هیچ کس به طور قطع نمی داند که متاورس چه شکلی خواهد بود، ولی ویژگی های اساسی آن مشخص شده است.

متاورس جهان فیزیکی و مجازی را در بر می گیرد، حول یک اقتصاد کاملاً کارآمد متمرکز است و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی در “مکان های” مختلف آن سفر کنند و البته کالاها و آواتارهای خریداری شده آنها را هم حفظ می کند.

کاربران مانند یک پارک مجازی بدون محدودیت در ابعاد و خلاقیت، قادر خواهند بود تا به آرامی و پیوسته و به همراه هزاران نفر دیگر از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند که همگی آنها در یک دنیای دیجیتال قرار دارند.

چرا متاورس اهمیت دارد؟

حتی اگر متاورس نتواند به چشم‌انداز حماسی ای که بسیاری از افراد آن را در نظر گرفته‌اند، دست یابد، باز هم قادر است تا نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال را به طور اساسی تغییر دهد. تجربه جمعی مجازی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای سازندگان، متخصصان بازی (گیمرها) و هنرمندان به صورت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به ارمغان بیاورد که نه تنها اقتصاد سازنده را تغییر می‌دهند، بلکه دوباره آن را از اول ابداع می‌کنند.

دنیای مجازی متاورس می تواند به صنعت تریلیون دلاری خودش تبدیل شود. می تواند راهی برای سرگرمی و تجارت باشد و برای برخی، حتی محل کار هم محسوب شود. متاورس به عنوان “گستره اینترنت” توصیف نمی شود، بلکه یک “پس نیاز” است و با استفاده از بلاک چین ها و برنامه های غیرمتمرکز ساخته می شود. “متیو بال”، سرمایه گذار خطر پذیر و مقاله‌نویس در این باره می‌نویسد: “متاورس به دروازه‌ای برای اکثر تجربیات دیجیتالی، بخش کلیدی تمامی تجربیات فیزیکی و به پلت فرم بی نظیر و کار درستی در آینده تبدیل خواهد شد”.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *