پیام پاپ به طرفهای جنگ در اوکراین سلاح ها را زمین بگذارید

تهران- ایرنا- پاپ فرانسیس خطاب به طرف‌های درگیر جنگ در اوکراین گفت: با قلبی شکسته به دلیل وقایع جاری، بار دیگر تکرار می‌کنم سلاح‌هایتان را زمین بگذارید. خدا با صلح‌طلبان است؛ نه آنان که به خشونت متوسل می‌شوند. 


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری کاتولیک، پاپ فرانسیس امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) را که در مسیحیت به نام چهارشنبه خاکستر یا توبه و ابتدای چله روزه نام دارد؛ از قبل روز دعا و روزه برای رهایی اوکراین از جنگ نامیده بود. 


وی در جمع شماری از پیروان دین مسیحیت با اشاره به آغاز چله روزه و دعا برای درخواست استقرار صلح در اوکراین افزود: امروز، روزی است که مردم جهان باید بیشتر به رنج مردم اوکراین بیاندیشند، بدانیم همه ما خواهر و برادر هستیم و از خدا پایان جنگ را بخواهیم. به یاد داشته باشیم، صلح همواره از تغییر درونی ما شروع می‌شود. 


رهبر مسیحیان کاتولیک جهان همچنین با اشاره به سیل پناهجویان اوکراینی و ورود بسیاری از آنان به لهستان از اقدامات مردم و مقامات این کشور در استقبال از پناهجویان تشکر کرد.


بر اساس این گزارش نزدیک به نیم میلیون نفر پناهجوی اوکراینی از مرز این کشور به سمت لهستان رفته‌اند؛ کشوری که خود ۴۴ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۳۲۲ مایل (۵۱۸ کیلومتر) مرز با اوکراین دارد. نهاد کلیسای کاتولیک مسیحیت لهستان به ده‌ها هزار پناهجوی اوکراینی با دادن سرپناه و غذا و حتی کمک روحی کمک کرده و از هموطنان این کشور نیز خواسته در خانه های خود را به روی پناهجویان اوکراینی بگشاید. 


اوکراین ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و از سمت شرق با روسیه، شمال با بلاروس، غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان، جنوب با رومانی و مولداوی همسایه است. همچنین دریای آزوف و دریای سیاه نیز در جنوب این کشور واقع شده است. آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده شمار پناهجویان اوکراینی به بیش از ۵ میلیون نفر برسد.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *