گلچین سرود های به یادماندنی انقلابی برای ۲۲ بهمن

زمستان برای مردم کشور ما یاد آور خاطراتی است که در آن اتفاق بزرگی را در صفحه تاریخ ثبت کردند. اتفاقی که سالهاست تحت تاثیر آن جامعه در حال زندگی متفاوت می باشد.



آنچه تحت تاثیر دهه فجر بسیار متفاوت جلوه می‌کند، تغییرات گوناگون و مشخصی می‌باشد که همه جزییات کشور را در برگرفت و به نتیجه‌ای بزرگ و متفاوت ختم شد. شنیدن آهنگ انقلابی و آهنگ دهه فجر بعد از این همه سال، همچنان آن احساس غریب حماسی را در ما ایجاد می‌کند که کدام مسیر اشتباه است و اینکه در چه فضایی قدم می‌زنیم. با پیروزی انقلاب و در جریان آن حال و هوای خون و خون ریزی، در کنار مبارزه‌های خیابانی و گوناگون، ساخت آهنگ انقلابی و آهنگ دهه فجر نیز بسیار شدت گرفت و گروه‌های مختلفی روی این موضوع کار کردند. در انتها نتیجه آن شد که سال‌های سال نام دهه فجر یاد آور آن نوع ترانه‌ها برای ما می‌باشد و با آمدن اسم این ایام، ناخواسته به مرور آهنگ انقلابی و آهنگ دهه فجر می‌پردازیم.


گلچین سرود های به یادماندنی انقلابی برای ۲۲ بهمن




اگر ساده و روان بخواهیم از دل تاریخ عبور کنیم و در گذر این دهه به ۲۲ بهمن و سرانجام پیروزی انقلاب برسیم، می‌شود گفت تمام اتفاقات را یک دهه در بر گرفته است، اما از سال‌ها قبل تغییرات شروع شده بود. قدم‌ها برداشته شده بود، نگاه‌ها عوض شده بود و پیروزی انقلاب نتیجه سالها تغییر است هنوز اگر چشم هایم را ببندم، تصویر سیاه و سفید تلویزیونی دوران کودکی را به یاد می‌آورم که روزهای دهه فجر را به پخش آهنگ‌های انقلابی و آهنگ دهه فجر می‌پرداخت و می‌توانم هم نوا با آن تکرار کنم:


هوا؛ دلپذیر شد، گل؛ از خاک بردمید.


پرستو به بازگشت؛ زد نغمه ی امید.


به جوش آمده ست؛ خون درونِ رگِ گیاه


بهارِ خجسته باز، خرامان رسد؛ ز راه… ه.


گلچین سرود های به یادماندنی انقلابی برای ۲۲ بهمن



گلچین سرود های به یادماندنی انقلابی برای ۲۲ بهمن



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *