امام محمد غزالی گوهری برخاسته از فرهنگ و تمدن ایران زمین است


P>به گزارش ایرنا، نشست تخصصی اندیشه‌های امام محمد غزالی در مورد صلح و عرفان به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام و با همکاری مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، بنیاد علوم وحیانی اسراء و مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی (ع)، با حضور جمعی از دانشگاهیان، سفرای مسلمان مقیم برونئی دارالسلام و علاقمندان برونیائی، در تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد.


در این نشست تخصصی، در ابتدا، حمیرا ریگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام گفت: امام محمد غزالی، فیلسوف، متکلم و فقیه سده پنجم هجری قمری، گوهری برخاسته از فرهنگ و تمدن ایران زمین است و تفکرات وی تاثیر زیادی بر اندیشه های متفکران ایرانی و جهان اسلام گذاشته است.


وی افزود: تالیفات امام محمد غزالی، نه تنها در زمانه وی، بلکه در زمانه کنونی نیز مرجع بسیاری از اندیشمندان جهان اسلام و جهان غرب است.


وی با اشاره به اینکه مسلمانان برونئی دارالسلام، اهل تسنن شافعی هستند، تاکید کرد: همواره این اندیشمند اسلامی – ایرانی مورد احترام همه مسلمانان، به ویژه پیروان شافعی اهل تسنن بوده است.


در ادامه صحبت های وی، آقایان دکتر قاسم محمدی و حجت‌الله داوودی، اساتید حوزه و دانشگاه، در موضوع نشست سخنرانی کردند که نکات ارائه شده در سخنرانی این دو استاد، مورد توجه حاضرین در جلسه قرار گرفت.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *