تیراندازی در هوستون آمریکا دو نوجوان را به کام مرگ کشاند

نیویورک- ایرنا- در تداوم خشونت‌های مسلحانه بی‌پایان در آمریکا، مقامات آمریکایی روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در یک مجتمع آپارتمانی در منطقه هوستون، دو نوجوان کشته و یک مرد زخمی شد.


اد گونزالس، کلانتر شهر هریس گفت که افسران پلیس  در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه جمعه شب گزارش تیراندازی در پارکینگ مجتمع مسکونی در شمال شه هریس  و حدود  ۲۴ کیلومتری شمال مرکز شهر هوستون، دریافت کردند و پس از حضور در محل حادثه، متوجه حضور سه نفر با جراحت گلوله شدند.


گونزالس افزود: دو نوجوان قبل از اینکه به بیمارستان برسند جان خود را از دست دادند درحالی که انتظار می رود یک مرد ۲۰ ساله که دوبار مورد اصابت گلوله قرار گرفته است، زنده بماند.


پلیس چندین نفر را بازداشت کرده و افسران پلیس مشغول بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین های مداربسته هستند.


اد گونزالس، کلانتر هریس اعلام کرد که دو نوجوان کشته شده در این تیراندازی ۱۷ ساله بوده اند.


به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، از زمان حمله نژادپرستانه در ۱۴ مه در فروشگاه مواد غذایی بوفالو در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ سیاه پوست و بازداشت یک نوجوان سفیدپوست ۱۸ ساله شد، حداقل ۶۳ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است. 


این آمار به این معنی است که در هر روز دو مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور به وقوع پیوسته است که شامل تیراندازی در ۲۴ می‌ در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس می‌شود که در آن ۱۹ دانش آموز و دو معلم کشته شدند. 


بر اساس داده‌های این نهاد، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. 


همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 


شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.


آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *