مصالح کابردی در ساخت و ساز

مصالح کابردی در ساخت و ساز

بتن کاربردی ترین مصالح کاربردی در ساختمان سازی است که در بخش های مختلفی از سازه ها شاهد وجود آن هستیم. باید بدانید که بتن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هر یک از این بتن ها ویژگی های متفاوتی خواهند داشت. بتن ساختار بسیار مستحکمی داشته و به همین دلیل می تواند کلیه نیازهای شما را برآورده سازد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

منظور از انواع بتن چیست؟

بسیاری این سوال را دارند که آیا تمامی بتن ها با یکدیگر یکسان هستند؟ در پاسخ باید گفت: بتن از ترکیب آب با: ماسه، سیمان و شن تشکیل می شود. کلیه این مواد اولیه باید به مقادیر استاندارد با یکدیگر ترکیب شوند و در این صورت مقاومت مناسبی از بتن شاهد خواهیم بود. اما در بسیاری از بتن ها مواد دیگری نیز به آنها اضافه می شود که این مواد خواص دیگری به بتن بخشیده و استفاده از آن را اختصاصی می کنند. قیمت بتن به قیمت سیمان و سایر مصالح بستگی دارد. شن هایی که در بتن مورد استفاده قرار می گیرند نیز به دو نوع گرد رودخانه ای و شکسته تحت فشار دسته بندی می شوند که می توانید بتن ساخته شده با هریک را برای خرید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بتن را می توانید در دو نوع آماده و مصالح اولیه خریداری کنید. بتن آماده در شرکت های مختلفی به فروش می رسد که طبیعتا تمامی استانداردها در ساخت این نوع بتن ها رعایت می شود اما در صورتی که مواد اولیه بتن را خریداری کرده باشید حتما باید با میزان استفاده از هریک آشنایی داشته باشید.

انواع بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی را می توان از جنبه های مختلفی به انواع متفاوت دسته بندی نمود. یکی از این موارد، میزان اندازه بلوک ها خواهد بود. اما اصلی ترین موردی که باعث تفکیک بلوک ها می شود نوع ساختار آنها است. برخی از بلوک ها دارای محفظه های تو خالی هستند و این محفظه در برخی از آنها بزرگ و در برخی کوچکتر است. برخی از انواع بلوک ها نیز ساختاری شبکه ای دارند و می توانید آنها را در سایز های مختلف مشاهده کنید. اما مواد اولیه ای که در ساخت بلوک سبک مورد استفاده قرار می گیرد حرف نخست را در تمایز بلوک ها خواهد زد. کارخانه های بلوک سازی در سطح کشور بسیار زیاد هستند اما آیا می توان به تمامی آنها اعتماد کرد؟ اصلی ترین موردی که سبب افزایش دوام بلوک ها می شود تناسب میان مصرف سیمان و ماسه است و این مهم برخلاف تصور بسیاری از مردم خواهد بود که شهر بتن این مورد را رعایت می کند.

بلوک aac چیست؟

بلوک های aac از جمله پرکاربردترین انواع بلوک های ساختمانی هستند. این بلوک ها ساختاری ۱ تکه دارند و هیچگونه شبکه ای در آن وجود ندارد. به عبارتی بلوک‌ aac سایز بزرگ آجر به شمار می روند. این بلوک از ترکیبات: آهک، سیلیس، پودر آلومینیوم، ماسه و سیمان ساخته می شود. کلیه این مداد با یکدیگر ترکیب شده و داخل دستگاه ریخته می شوند. قیمت بلوک aac با توجه به نوع آن و قیمت سیمان متفاوت است. این دستگاه دمای مواد را به ۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار را به ۱۲ بار خواهد رساند تا خوب جمع شود. سپس نوبت به بریدن بلوک ها خواهد رسید و به همین دلیل بلوک های aac در انواع اندازه های مختلف ارائه شده اند. توجه داشته باشید که بلوک های aac ضخامت های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند اما استحکام پایینی داشته و به همین دلیل معمولا برای دیوار های غیر باربر استفاده می شوند.

انواع بتن و مواد افزودنی به آن

یکی از اصلی ترین کاربرد های بتن را می توان به زیرسازی ساختمان نسبت داد اما علاوه بر آن برای ساخت ستون های ساختمان نیز از بتن استفاده می شود. به نظر شما هر دو این بتن ها ساختار یکسانی دارند؟ طبیعتا ساختار هریک از بتن ها با توجه به محل استفاده ای که دارند متفاوت خواهد بود و باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. این تفاوت مربوط به موادی است که در ساختار بتن وجود دارند. مواد افزودنی بتن بسیار زیاد هستند که هریک خاصیت ویژه ای به بتن خواهند بخشید و می توانید متناسب با خواسته خود هریک را به بتن کاربردی خود اضافه کنید.

منظور از مواد افزودنی بتن چیست؟

مواد افزودنی بتن به کلیه موادی گفته می شود که علاوه بر شن، ماسه و سیمان در تهیه بتن مورد استفاده قرار می گیرند. مواد افزودنی بتن خاصیت های متفاوتی با یکدیگر دارند و با استفاده از آنها می توانید ویژگی های بتن را تغییر داده و آن را در بخش مورد نظر خود استفاده کنید. مواد افزودنی بتن باید طبق استاندارد های خاصی به ساختار بتن اضافه شوند چرا که در غیر اینصورت عملکرد درستی نخواهند داشت. برخی از مواد افزودنی بتن بر روی مقاومت آن تاثیر می گذارند و برخی دیگر زمان خشک شدن بتن را تغییر می دهند. البته انواع متعددی برای مواد افزودنی بتن وجود دارند که حتما باید پس از کسب اطلاعات کامل از آنها استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سیمان و سایر افزودنی ها به بتن می توانید به مراکز معتبر یا سایت های مختلف مراجعه نمایید.

قیمت بلوک clc

همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد برای قیمت بلوک ها نمی توان رقم دقیقی در نظر گرفت. شرکت های مختلف هریک قیمت متفاوتی برای محصولات تولیدی خود ارائه می کنند و در برخی مواقع این تفاوت قیمت بسیار چشمگیر است. شهر بتن یکی از کارخانه های تولید انواع محصولات بتنی است که در طول دوره فعالیت خود توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. یکی از مهمترین ویژگی های شهر بتن، ارائه بهترین خدمات با هزینه های مناسب است و می توانید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با قیمت های ارزان خریداری نمایید. با مراجعه به وب سایت شرکت می توانید کلیه خدمات آن را مشاهده کرده و برای خرید بلوک، بر روی آیکون بلوک کلیک کنید. در این بخش اطلاعات کاملی از انواع بلوک های aac, clc و… نمایش داده می شوند و پس از مقایسه قیمت و مشخصات محصولات می توانید نسبت به خرید اقدام کنید. فراموش نکنید که برای بتن ریزی نیاز به مواد افزودنی مختلفی دارید به همین منظور توصیه می کنیم قیمت محصولاتی مانند قیمت روان کننده و قیمت زودگیر کننده بتن  و قیمت بورس سیمان و قیمت سیمان فله را در سایت ما بررسی نمایید.

معرفی پرکاربردترین بلوک های ساختمانی

شهر بتن ارائه دهنده بلوک های با کیفیت

بلوک های سیمانی از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند که برای ساخت هرگونه سازه ای مورد استفاده قرار می گیرند. بلوک ها انواع متغیری دارند و هر یک از انواع آن ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بلوک ها معمولا از ترکیب: ماسه، سیمان، آب و سنگدانه های ریز ساخته می شوند که مقاومت مناسبی داشته و به دلیل ابعاد بزرگتری که نسبت به آجر دارند سرعت ساخت و ساز را نیز افزایش خواهند داد. اما آیا تمامی انواع بلوک ها مناسب هستند؟ طبیعتا هریک از بلوک ها به منظور استفاده خاصی تولید می شوند و انتخاب هرکدام از آنها بستگی به محل و نوع استفاده شما دارد. کیفیت بلوک سبک حرف اصلی را در خرید خواهد زد و به همین دلیل در هنگام خرید حتما باید از کیفیت و دوام بلوک اطمینان داشته باشید تا با خیال راحت تری از آنها استفاده کنید. به هیچ‌ وجه قیمت سیمان را به عنوان مولفه اصلی خرید در نظر نگیرید و جنس خوب است که قیمت دارد و برای جنس های نامرغوب قیمت های ارزان نیز گران هستند!  شهر بتن به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به تولید باکیفیت ترین انواع بلوک های سیمانی نموده و با خرید آنها می توانید با اطمینان کامل ساخت و ساز خود را آغاز کنید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم.

 

انواع بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی را می توان از جنبه های مختلفی به انواع متفاوت دسته بندی نمود. یکی از این موارد، میزان اندازه بلوک ها خواهد بود. اما اصلی ترین موردی که باعث تفکیک بلوک ها می شود نوع ساختار آنها است. برخی از بلوک ها دارای محفظه های تو خالی هستند و این محفظه در برخی از آنها بزرگ و در برخی کوچکتر است. برخی از انواع بلوک ها نیز ساختاری شبکه ای دارند و می توانید آنها را در سایز های مختلف مشاهده کنید. اما مواد اولیه ای که در ساخت بلوک مورد استفاده قرار می گیرد حرف نخست را در تمایز بلوک ها خواهد زد. کارخانه های بلوک سازی در سطح کشور بسیار زیاد هستند اما آیا می توان به تمامی آنها اعتماد کرد؟ اصلی ترین موردی که سبب افزایش دوام بلوک ها می شود تناسب میان مصرف سیمان و ماسه است و این مهم برخلاف تصور بسیاری از مردم خواهد بود که شهر بتن این مورد را رعایت می کند.

بلوک aac چیست؟

بلوک های aac از جمله پرکاربردترین انواع بلوک های ساختمانی هستند. این بلوک ها ساختاری ۱ تکه دارند و هیچگونه شبکه ای در آن وجود ندارد. به عبارتی بلوک‌ aac سایز بزرگ آجر به شمار می روند. این بلوک از ترکیبات: آهک، سیلیس، پودر آلومینیوم، ماسه و سیمان ساخته می شود. کلیه این مداد با یکدیگر ترکیب شده و داخل دستگاه ریخته می شوند. قیمت بلوک aac با توجه به نوع آن و قیمت سیمان و قیمت بتن آماده متفاوت است. این دستگاه دمای مواد را به ۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار را به ۱۲ بار خواهد رساند تا خوب جمع شود. سپس نوبت به بریدن بلوک ها خواهد رسید و به همین دلیل بلوک های aac در انواع اندازه های مختلف ارائه شده اند. توجه داشته باشید که بلوک های aac ضخامت های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند اما استحکام پایینی داشته و به همین دلیل معمولا برای دیوار های غیر باربر استفاده می شوند.

به جرأت می توان گفت که بلوک سبک کارآمدترین مصالح ساختمانی نوین بوده، که باعث زیر و رو شدن صنعت ساخت و ساز شده است. این مصالح ساختمانی کم وزن با استفاده از پیشرفت تکنولوژی، اختراع شده و به مرور زمان جایگاه خیلی از مصالح ساختمانی سنتی را تصاحب کرده است.

مزیت هایی که بلوک سبک نسبت به بلوک های قدیمی دارد باعث شده که روز به روز به محبوبیت آن اضافه شده و عده بیشتری از مهندسان ساخت و ساز و مدیران پروژه های ساختمانی به سراغ آن بروند.

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک به طور معمول از ترکیب آب با ماسه ریز دانه، سیمان و پوکه های معدنی ساخته می شود. بسته به نوع بلوک  این ترکیبات می تواند متفاوت باشد. البته دلیل سبک بودن این بلوک ها ایجاد تخلخل توسط حباب های کوچک هوا در بافت آن است.

در واقع ترکیب عناصر در بلوک هر چه که باشد، وجود حباب های هوا در بافت آن ثابت است. همین امر موجب ایجاد قابلیت های چشمگیری برای این مصالح ساختمانی سبک شده است.

 

کاربرد بلوک سبک در ساختمان سازی

بلوک سبک امروزه از ضروری ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید و در دیوار چینی (دیوارهای غیر باربر)، پر کردن کف سازه، ساختن سقف و ایجاد شیب در بخش های مختلف ساختمان به کار می آید.

بسته به کم و کیفی که انواع بلوک های ساختمانی سبک دارند، می توان از آنها در قسمت های مختلف یک سازه استفاده کرد

قیمت بلوک aac

بلوک aac به دلیل ذرات هوایی که در داخل خود دارد عایق صوتی و حرارتی است. به همین دلیل می تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و از این نظر باعث کاهش هزینه ها شود. اما قیمت بلوک aac چگونه است؟ در حالت کلی نمی توان قیمت دقیقی برای هیچ یک از انواع بلوک ها ارائه کرد چرا که قیمت سیمان متغیر بوده و عوامل متعددی بر تعیین آن تاثیر خواهند گذاشت. از جمله مهمترین موارد تاثیرگذار بر میزان قیمت بلوک aac می توان به ابعاد آن اشاره کرد. هرجه بلوک ها ضخامت بیشتری داشته باشند قیمت آن نیز گران تر خواهد بود و برعکس. مواد اولیه ای که در ساخت بلوک مورد استفاده قرار گرفته است بیشترین تاثیر را بر تعیین میزان قیمت بلوک میگذارد. در حالت کلی قیمت بلوک aac در مقایسه با سایر انواع بلوک ها بالاتر خواهد بود چرا که مزیت های بسیاری از جمله زیبایی و عایق بودن دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

بلوک clc چیست؟

بلوک های clc نیز ساختاری مشابه با aac دارند. این نوع بلوک ها نیز از جمله بلوک های سبک شناخته شده و مواد اولیه آن: ماسه، سیمان، آب و سیلیس است. البته مقداری فوم نیز به داخل آن تزریق می شود. که قیمت بلوک clc با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است.  بلوک های clc معمولا در ضخامت ۱۰ سانتی متر برش داده می شوند و از آنها می توان در انواع بخش های مختلف ساختمان استفاده نمود. عایق بودن، اصلی ترین ویژگی این بلوک ها است. این نوع بلوک یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی بوده و با استفاده کردن از آن طبق ماده ۱۹ قانون ساخت ساختمان، دیگر نیازی به استفاده از عایق نیست. بلوک clc هم وزن سازه را کاهش داده و هم باعث کاهش میزان بار وارده بر ستون ها خواهد شد. همچنین این بلوک ها به دلیل وزن کمی که دارند در برابر زلزله مقاوم تر بوده و میزان تلفات را نیز کاهش خواهند داد. این بلوک خطر آتش سوزی نیز نخواهد داشت. همچنین شما می توانید در وب سایت ما اقدام به خرید سیمان رنگی نمایید.

قیمت بلوک clc

همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد برای قیمت بلوک ها نمی توان رقم دقیقی در نظر گرفت. شرکت های مختلف هریک قیمت متفاوتی برای محصولات تولیدی خود ارائه می کنند و در برخی مواقع این تفاوت قیمت بسیار چشمگیر است. شهر بتن یکی از کارخانه های تولید انواع محصولات بتنی است که در طول دوره فعالیت خود توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. یکی از مهمترین ویژگی های شهر بتن، ارائه بهترین خدمات با هزینه های مناسب است و می توانید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با قیمت های ارزان خریداری نمایید. با مراجعه به وب سایت شرکت می توانید کلیه خدمات آن از جمله قیمت امروز سیمان را مشاهده کرده و برای خرید بلوک، بر روی آیکون بلوک کلیک کنید. در این بخش اطلاعات کاملی از انواع بلوک های aac, clc و… نمایش داده می شوند و پس از مقایسه قیمت بلوک سیمانی و دیگر محصولات و مشخصات آن ها می توانید نسبت به خرید اقدام کنید. فراموش نکنید که برای بتن ریزی نیاز به مواد افزودنی مختلفی دارید به همین منظور توصیه می کنیم قیمت محصولاتی مانند قیمت روان کننده و قیمت زودگیر کننده بتن را در سایت ما بررسی نمایید.

هبلکس به یک نوع بتن متخلخل می گویند که در ساختمان ها قابل استفاده و کاربرد دارد. مقاومت فشاری بالا و وزن پایین از مزایای هبلکس است. لوله گذاری و سیم کشی ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به راحتی انجام می پذیرد چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در ان فرو می رود. مقاومت بالای هبلکس در مقابل اتش بسیار مورد توجه قرار گرفته. عایق بسیار مناسب حرارت و صدا از محسنات بلوک هبلکس است. با توجه به قانون جدید تصویب شده  که عایق بودن ساختمان ها  را در نظر گرفته چنانچه از هبلکس برای دیوارها استفاده گردد، دیگر نیاز به عایقکاری مجدد نیست.

برگرفته از وب سایت فروشگاه اینترنتی شهر بتن به آدرس اینترنتی https://shahrebeton.com

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *