اتحادیه عرب عملیات اسرائیل در جنین نقض آشکار قانون بین المللی

اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) اعلام کرد که عملیات اسرائیل در جنین نقض آشکار قانون بین المللی است و هشدار عواقب وخیمی را می دهد.


به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، مهند العکلوک، نماینده فلسطین در اتحادیه عرب در نشست اضطراری این اتحادیه در سطح نمایندگان که برای بررسی رخدادها در جنین برگزار شد، گفت، مردم فلسطین در معرض یک جنگ اسرائیلی در مقابل دیدگان جهانیان هستند. عملیات اسرائیل در جنین فرصت‌های احیای روند صلح را کاهش می‌دهد.


وی با بیان اینکه نقض‌های اسرائیل راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد، تاکید کرد، راهکار تشکیل دو کشور فقط با تشکیل یک کشور فلسطینی دارای حاکمیت محقق می‌شود.


نماینده فلسطین خاطرنشان کرد که جنایت‌های مداوم اسرائیل و جرایم مکررش در حق مردم فلسطین به صورت آشکار در مقابل جامعه بین الملل رخ می‌دهد، اما جامعه بین الملل همچنان در مقابله با این تعدی‌ها و تجاوز اسرائیل ساکت و جانبدارانه مانده است.


وی گفت که اسرائیل با سیاست‌ها و اقدامات خصمانه سیستم‌مند عمل می‌کند و فلسطین را به صورت غیرقانونی اشغال کرده و جنایت‌های قتل و سرکوب و ظلم را در حق مردم فلسطین مرتکب می‌شود.


وی با بیان اینکه مردم فلسطین در حال حاضر با حملات فراگیر اسرائیل در جنین در کرانه باختری و در تمامی مناطق و روستاهای فلسطینی مواجه هستند، گفت که اسرائیل برای گسترش تبعیض نژادی و شهرک‌های یهودی نشین تلاش می‌کند و بر اساس دیدگاه دولت کنونی‌اش که با شخصیت‌های متخاصم با صلح اداره می‌شود، به این رویکرد عمل می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه اسرائیل به صورت داوطلبانه به اشغال خود پایان نخواهد داد و فشار بین المللی کلید وادار کردن آن برای پایان دادن به اشغالگری و آپارتاید است، تصریح کرد: ادامه اشغالگری اسرائیل و جنایات آن باعث ایجاد تنگنای بزرگی برای جامعه جهانی و سازوکارهای آن است.


وی بر لزوم اتخاذ تدابیر موثر و قوی توسط جامعه جهانی برای توقف تجاوزات اسرائیل و برخورد با تخلفات انسانی در فلسطین تاکید کرد.


العکلوک به إعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اسرائیل از جمله توقف روابط تجاری و نظامی و لغو قراردادهایی که اشغالگری را تقویت می‌کند، توصیه کرد و خواستار حمایت و کمک به مردم فلسطین از طریق ارائه کمک‌های بشردوستانه و توسعه محور، حمایت از تلاش‌های بازسازی و تقویت توانمندی های فلسطین شد.


وی همچنین خواستار تقویت تلاش‌ها برای دستیابی به آشتی ملی فلسطین و اتحاد فلسطینی‌ها برای مقابله با اشغالگری اسرائیل و دستیابی به آزادی و عدالت برای مردم فلسطین شد.


العکلوک بر اهمیت استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک اتحادیه عرب و دیگر نهادهای عربی برای حمایت از فلسطین و دفاع از حقوق آن در مجامع بین المللی تاکید کرد.


وی خواستار اقدام سریع و قاطع دولت‌ها و جامعه جهانی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و برقراری عدالت در فلسطین شد و تاکید کرد که سکوت و تبانی به معنای ادامه آسیب به ملت فلسطین و نقض حقوق مشروع آنها است.


وی همچنین با اشاره به هدف قرار دادن عمدی کودکان فلسطینی، خواستار گنجاندن اسرائیل و ارتش متجاوز آن در لیست بین المللی قاتلان کودکان شد.


العکلوک خاطرنشان کرد: ارتش اشغالگر اسرائیل در دو دهه گذشته حدود ۲۲۵۰ کودک فلسطینی را به شهادت رساند، هزاران کودک را از رسیدن به مدارس منع کرد، صدها مدرسه و مرکز آموزشی را هدف قرار داد و هزاران کودک را به شکلی هولناک و سیستماتیک دستگیر کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *