احتمال انتقال فینال لیگ قهرمانان از سن پترزبورگ قوت گرفت

تهران- ایرنا- اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد وقوع درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین، در حال بررسی طرح‌های احتمالی به منظور انتقال فینال فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از سن‌پترزبورگ است.


به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، ورزشگاه کرتُفسکی که به عنوان یکی از اجزای اصلی پروژه‌ میزبانی روسیه از جام جهانی ۲۰۱۸ احداث شد، قرار است در ۲۸ ماه مه(هفتم خردادماه ۱۴۰۱) میزبان فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۲ باشد. در صورت برگزاری این دیدار، پترزبورگ به یکی از دو شهر روسیه بدل خواهد شد که فینال بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال را میزبانی کرده است. پیش از این مسکو در سال ۲۰۰۸ میزبان فینال لیگ قهرمانان میان منچستریونایتد و چلسی بود.


سن‌پترزبورگ که قرار بود در سال ۲۰۲۱ میزبان این دیدار مهم باشد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم یوفا امتیاز میزبانی را از دست داد و فینال لیگ قهرمانان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به لیسبون و پورتو منتقل شد و استانبول و سن‌پترزبورگ که میزبانان اولیه این فینال‌ها بودند، به ترتیب امتیاز میزبانی فینال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ را کسب کردند.


با این وجود، حالا احتمال اینکه پترزبورگ که پایگاه حامی مالی بزرگ لیگ قهرمانان یعنی غول نفت و گاز روسیه موسوم به گزپروم محسوب می‌شود، از فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا میزبانی کند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و دلیل آن هم بالا گرفتن تنش‌های سیاسی میان روسیه و دولت‌های غربی است.


بدنبال اعلام دوشنبه شب «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک، دولت ایالات متحده و اتحادیه اروپا طی ۲۴ ساعت گذشته آمادگی خود را به منظور اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه اعلام کردند.


در حالی که منابع نزدیک به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان اعلام کرده‌اند که یوفا هیچ تصمیمی در مورد میزبانی پترزبورگ از فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۲ نگرفته، شرایط سیاسی به دقت در حال رصد بوده و گزینه‌های احتمالی در حال ارزیابی است.


با توجه به اینکه چهار باشگاه انگلیسی منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی همچنان در این رقابت‌ها حضور دارند، دورنمای سومین فینال تمام انگلیسی در چهار سال اخیر، احتمال پیش‌قدم شدن ومبلی را برای میزبانی از این دیدار هیجان‌انگیز مطرح کرده؛ هرچند ومبلی همین حالا نیز میزبانی فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۴ را کسب کرده است.


براساس گزارش منابع شبکه ای‌اس‌پی‌ان، باتوجه به اینکه یوفا دو فینال اخیر را به دلیل پاندمی کرونا، در فاصله‌ای کوتاه منتقل کرده است، بعید نیست که برای فینال سال جاری نیز تصمیم مشابهی بگیرد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *