استمرار همکاری ۱۷۰۰ نیروی بازنشسته برای جبران کمبود معلم در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی کمبود معلم و مدیر نداریم، گفت: امسال از ۴۰۰۰ معلم مشمول بازنشستگی ۱۷۰۰ نفر معادل ۳۰ درصد؛ درخواست ادامه همکاری داشتند. همچنین جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان و استفاده از نیروهای حق التدریسی موجب شد تا مشکل کمبود معلم در استان رفع شود.


حسین کمالی ۲۷ شهریور ماه به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۴۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان بهسازی و آماده سازی شده است.


وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۵ کلاس با  توجه به ۲۸ پروژه که در سطح استان افتتاح و بهره‌برداری شده است در سال تحصیلی جدید به فضای آموزشی اضافه شد، افزود: کلاس‌های درس مدارس مازندران ۳۶ نفره است اما از استانداردهای لازم خارج نشد.


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرانه آموزشی به مدارس استان اختصاص یافت، تصریح کرد: امسال ۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه مهر اختصاص پیدا کرده است که ضریب توزیع امکانات در مناطق کم برخوردار افزایش یافت.


این مسئول افزود: ۵۱ مدرسه در مازندران به عنوان کانون‌های تربیتی انتخاب شدند که حسب دستور استاندار مازندران دانش آموزانی که از وضعیت مالی کم برخوردارند در کانون‌های تربیتی ثبت‌نام شوند.


کمالی با اعلام اینکه ۴۷ درصد دانش آموزان مازندرانی در مقطع متوسطه رشته‌های فنی حرفه‌ای را انتخاب کردند، در حالی که میانگین کشوری ۴۲ درصد است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش ظرفیت هنرستان در استان مازندران هستیم به همین منظور قراردادی با خیران منعقد شد تا در سه نقطه استان یعنی امیرکلا، چالوس و نکا ۳ هنرستان احداث شود که اداره کل نوسازی مدارس در حال تهیه نقشه است.


وی به فعالیت ۳۵۱ هنرستان در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۵۲۱ هزار دانش آموز ثبت نام کردند که این رقم امسال به ۵۳۶ هزار دانش آموز افزایش یافت.


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه در استان ۴۲۰۰ مدرسه داریم که ۷۲۰ مدرسه غیردولتی و ۱۰۴ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند که مازندران بیشترین ثبت نامی را در مدارس غیردولتی دارد.


کمالی با اشاره به اینکه مازندران رتبه اول را در ثبت نام کتب درسی به نام خود ثبت کرده است، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد کتاب‌های درسی در استان مازندران توزیع شده است به جز مقطع کاردانی و فنی حرفه‌ای که در حال انجام است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگریدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدالینک مطالب دیگرشیرآلات بهداشتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *