بانوان نمونه کارآفرین و دانش بنیان در آذربایجان شرقی معرفی می شوند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از شناسایی و معرفی بانوان نمونه کارآفرین و دانش بنیان در استان خبر داد.


زهرا کوهی یکشنبه، ۲۸ آبان ماه در جلسه هماهنگی هفته پژوهش ویژه بانوان استان، اظهار کرد: امسال در دستورالعمل هفته پژوهش، سه بند در حوزه خیرین، دانشجویی و بانوان اضافه شده است.


وی افزود: تصمیم گرفته شده که کمیته‌های این سه حوزه نیز تشکیل یابند که قطعا این امر مایه خیر خواهد بود زیرا افراد خیر و نوآوری هستند که کارهای ارزشمندی انجام می‌دهند و بیشتر وقت‌ها دیده نمی‌شوند. در حوزه دانشجویی نیز قطعا دانشجویان نمونه پژوهشگر و توانمندی داریم.


وی با اشاره به توجه به حوزه بانوان و خانواده در هفته پژوهش امسال، اظهار کرد: بانوان فعال و نمونه اقتصادی، کارآفرین و دانش بنیان استان به صورت مجزا بررسی و شناسایی می‌شوند.


کوهی با بیان این‌که نخستین برنامه ما، احصای شاخص‌های ارزیابی بانوان کارآفرین است، گفت: برنامه‌هایی چون نمایشگاه دستاوردهای فناوری جدید برای هفته پژوهش در استان پیش بینی شده و همزمانی نمایشگاه فناوری رینوتکس تبریز با هفته پژوهش یک امتیاز مثبت است.


وی افزود: در نمایشگاه رینوتکس، یک برنامه تخصصی اقتصادی ویژه بانوان باید برگزار شود. سه رویداد تخصصی پژوهشی و ورکشاپ تخصصی نیز در طول این نمایشگاه داریم که موضوع یکی از این رویدادها، ارتباط بین مشاغل خانگی و دانش بنیان است.


وی خاطرنشان کرد: تعدادی از بانوان نمونه کارآفرین کشور و استان نیز به صورت ویژه دعوت شده و تجربه زیسته خود را در مقابل بانوان دیگر شرح می‌دهند.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی، فعال اقتصادی و سرمایه گذار بودن و تعادل سازی میان نقش همسری، مادری و اشتغال زنان را از شاخص‌های مهم ارزیابی برای معرفی زنان نمونه در هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: شناسایی زنان نخبه نیز در دستورکار قرار دارد. برای ما حتی یک زن عشایر که محل رجوع مردم بوده و نقش اثرگذار در ایل و طایفه دارد نیز یک زن نمونه محسوب می‌شود.


وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره نمایشگاه رینوفست(جشنواره دانش آموزی) در خلال نمایشگاه رینوتکس، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم زنجیره ارزش مناسبی را در حوزه پژوهش برقرار کنیم و لازم است تا از سنین پایه برای رشد فناوری و پژوهش گام برداریم.


وی از حمایت استانداری از بانوان پژوهشگر و کارآفرین خبر داد و خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بانوان کارآفرین و دانش بنیان استان دریافت شده است. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *