برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع‌دستی در مسیر زوار عتبات عالیات از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی خبر داد.


امین کوگانی ۸ شهریور با بیان اینکه ایام اربعین فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان است، افزود: با توجه به تاکید ویژه مدیریت ارشد استان و مدیرکل میراث فرهنگی استان برای استفاده بهینه از اقتصاد اربعین، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات در مسیر سفر زوار در دستور کار قرار گرفت.


سرپرست معاونت صنایع دستی کرمانشاه ادامه داد: به این منظور در ۹ نقطه از استان ۱۲۵ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است.


وی  گفت: در شهرستان کنگاور ۱۰ غرفه، صحنه ۲۰ غرفه، بیستون ۱۵ غرفه، کرمانشاه ۱۰ غرفه، یادمان مرصاد ۳۰ غرفه، اسلام آبادغرب ۱۰ غرفه، سرپل‌ذهاب ۱۰ غرفه، قصرشیرین ۱۵ غرفه و گیلانغرب پنج غرفه عرضه صنایع دستی و سوغات برپا شده است.


کوگانی افرود: علاوه بر این در نمایشگاه فصلی طاق‌بستان نیز ۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات دایر شده است.


وی افزود: میزان غرفه‌های ایجاد شده نسبت به اربعین سال گذشته افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.


سرپرست معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در این نمایشگاه‌ها که با استقبال بسیار خوب زوار در مسیرهای رفت و برگشت همراه شده، صنایع‌دستی خاص استان و سوغات کرمانشاه عرضه می‌شود.


وی افزود: برای رونق بیشتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و استقبال بهتر مردم، بیشتر غرفه‌ها در کنار موکب‌ها که محل استراحت زائران هستند، برپا شده‌ است.


کوگانی با بیان اینکه این عرفه‌ها تا پایان سفرهای اربعین برپا هستند، گفت: در اقدامی فرهنگی و ارزشمند نمایشگاه‌ها به نام مقدس شهدای شاخص، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت شهرستان‌ها نام‌گذاری شده‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *