به دنبال گسترش فعالیت در سطح بین المللی و کشورهای همسایه هسیتم

ایسنا/البرز رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در نشستی که با رئیس دانشگاه دولتی ازبکستان در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی در کرج برگزار شد، گفت: برای نقش آفرینی بیشتر در سطح بین المللی به دنبال گسترش فعالیت‌ها در کشورهای جهان اسلام و کشورهای همسایه هستیم.


به گزارش ایسنا، سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی روز شنبه، ۱۶ دی ماه گفت: دانشگاه کشاورزی تاشکند از کشور ازبکستان از نظر کشاورزی بزرگترین دانشگاه کشاورزی در آسیای میانه است.


 وی افزود: این دانشگاه در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت و از نظر رتبه‌بندی جهانی در  جایگاه خوبی قرار دارد.


وی اشاره کرد: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان دانشگاه مادر در کشور و پیشرو در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به دنبال گسترش فعالیت در کشورهای جهان اسلام، کشورهای همسایه و در سطح بین‌المللی فعالیت است، چرا که نقش آفرینی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی بیشتر شود.


موسوی بیان کرد: در همین راستا قرار شد توافق‌هایی در زمینه‌های تحقیقات مشترک، دوره‌های آموزشی مشترک، تربیت دانشجویان، تبادل استاد و مدرک مشترک  داشته باشیم که از سال آینده اجرایی می‌کنیم.


دکتر اسلاموف صاحب جان یاخچی بیکویچ، رئیس دانشگاه دولتی تاشکند هم در این نشست اظهار کرد: به خاطر قدمت بالای تاریخی که ایران دارد ما خیلی مایلیم در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی بیشترین استفاده را از این کشور بگیریم و مسیر پیشرفت و همکاری را باز کنیم و در زمینه‌های کشاورزی و مسائل مرتبط گسترش دهیم.


 وی گفت: مدتی قبل رئیس جمهور ما به کشور ایران سفر کرد و تفاهم نامه‌هایی را پیرو موضوعات مشابه و همکاری با این دانشگاه در دستور کار قرار داده است و ما خیلی خوشبین هستیم که همکاری را با ایران داشته باشیم.


دکتر اسلامف در ادامه افزود: الان هم این را جامعه عمل پوشاندیم و با حضور در این دانشکدگان به برای امضای توافق نامه در ایران هستیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *