توجه به تربیت نسل جوان سینما در گام دوم انقلاب ضروری است

گرگان- ایرنا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در گام دوم انقلاب به تربیت نسل جوان سینماگران و هنرمندان جوان توجه کنیم که تجربه پیشکسوتان را به دست گیرند و با روحیه حمایتی تلاش بیشتری برای حماسه آفرینی داشته باشند.


به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری شامگاه روز جمعه در حاشیه اختتامیه چهلمین جشنواره بین المللی در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هجمه های سنگین فرهنگی با زبان هنر جواب داده می شود و بیشترین اثر را در زبان های مختلف هنری سینما دارد که باید اعتبار این حوزه را تقویت و مشکلات سینماداران از جمله معیشتی و رفاهی آنها را رسیدگی کنیم و هرچقدر برای رفع این موانع توجه کنیم شاهد شکوفایی بیشتر سینما خواهیم بود.


نماینده مردم  گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضریب حمایت باید در حوزه و صنعت سینما  که بسیار هم پرهزینه و سنگین است تقویت شود که بدون هزینه از حوزه سینما نمی شود انتظار داشت.
منتظری تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی در تلاش هستیم که به نسبت سال های گذشته اعتبارات در بخش های مختلف فرهنگ را تقویت کنیم.


وی اضافه کرد: در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نسبت به سال های گذشته فیلم اولی ها درخشش بسیار خوب و قابل توجهی داشتند و برخلاف سال های گذشته که بیشتر معطوف به تهران بود امسال سهم استان ها بیشتر در جشنواره فیلم فجر نمایان شد.
این نماینده مجلس خاطرنشان  کرد: گام بسیار خوب عدالت فرهنگی و موازنه در کل کشور در این جشنواره بسیار مورد توجه است.


 نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید توجه ویژه ای به حمایت از تولید آثار سینمایی بشود از جمله وقتی سینمای تراز اسلامی می گوییم باید تصویر مشخصی از آن داشته باشیم.


منتظری گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر باید در حکم پله هایی برای صعود به افق باشد و افرادی که سیمرغ را در این جشنواره دریافت می کنند نشان دهنده آن است که آن فرد در آن مسیر بیشتر از دیگران تلاش و حرکت کرده که توانسته سینمای مطلوب را بیشتر از دیگران عملیاتی کند و باید به این بخش توجه ویژه ای داشت.
به گزارش ایرنا، فیلم های دسته دختران ساخته منیر قیدی، ضد ساخته امیرعباس ربیعی، شهرک ساخته علی حضرتی، علف زار ساخته کاظم دشتی، شادروان ساخته حسین نمازی، برف آخر فیلمی از امیر حسین عسگری، شب طلایی ساخته یوسف حاتمی کیا، موقعیت مهدوی فیلمی از هادی حجازی فر، بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی، بیرو فیلمی از مرتضی علی عباس میرزایی،   مرد بازنده ساخته محمد حسین مهدویان، هناس فیلمی از حسین دارایی، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس، ماهان اثری از حمید شاه حاتمی، خائن کشی فیلمی از مسعود کیمیایی و فیلم درب ساخته سیدهادی محقق به عنوان فیلم های چهلمین جشنواره فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه  در سینماهای گلستان  اکران شد.
استان ۲ میلیون نفری گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما و ۱۴ سالن نمایش دارد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *