دادسرای نوشهر رتبه دوم را در مازندران کسب کرد

ایسنا/مازندران دادستان نوشهر با اعلام اینکه در دادسراها ۱۰۰درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک است، گفت: زمان رسیدگی هر پرونده‌ در دادسرا ۳۸روز است که از این نظر دادسرای نوشهر در مازندران رتبه دوم را کسب کرد.


به گزارش ایسنا، محمدرضا ابراهیمی عصر یکشنبه ۴ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به اینکه  از سال قبل ۱۵۹۱ فقره پرونده در دادسرا مانده بود، اظهار کرد: در طی یک سال ۲۰ هزار و  ۷۲۹ پرونده اضافه شد که با تلاش همکاران ما در دستگاه قضا  ۲۰ هزار و ۸۰۳ پرونده منجر به صدور رای  شد وعلاوه بر آن  ۱۰۰ پرونده از مانده سال گذشته کاسته شد.


وی با بیان اینکه هوشمند سازی به سرعت دهی در رسیدگی به پرونده ها کمک شایانی کرد، افزود: در شیوه نوین ۹۲ درصد پرونده ها بدون کاغذ بوده و در بخش استعلامات آنلاین نیز ۴۱۱۲ استعلام به صورت برخط انجام شد.


دادستان نوشهر به پیگیری حقوق عامه پرداخت و گفت: در بحث جهاد کشاورزی در حفظ اراضی باغات در سال قبل ۲۶مورد شناسایی و اجرا شد که منجر به اعاده  ۸۹ هزار و ۷۳۱ متر مربع شد.


ابراهیمی ادامه داد: در منابع طبیعی سه مقوله آزاد سازی سواحل، ماده ۵۵ و اجرای احکام قطعی مطرح است که در بخش آزادی سواحل ۱۴مورد به میزان ۳۸۳۳متر مربع صورت گرفت.


وی یادآور شد: در تبصره ماده ۵۵ به میزان ۳۹ هزار و ۶۸۸ متر مربع و در اجرای حکم قطعی نیز ۱۳هزار و۲۶۰ متر مربع  آزادسازی صورت گرفت.


وی با اشاره به آزاد سازی هفت مورد پرونده تعرض در بستر رود در مساحتی حدود ۷۴۱۲ متر، گفت: دومورد تخلیه کالاهای رسوب شده در بندر نوشهر انجام شد که بخش عظیم‌ کالاهایی که مانده بود، تخلیه و یا در حال تخلیه است. همچنین ۳۰۰۰ تن ذرت دامی و  ۵۰۰۰ لیتر روغن خوراکی تخلیه شد.


دادستان نوشهر به تشریح تبصره دو ماده ۳ در جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: دراین خصوص ۲۹ فقره پرونده به مساحت ۲۱ هزار و ۶۷۰ متر مربع منجر به اعاده اراضی کشاورزی شده است.


ابراهیمی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان نقش مهمی در رفع مشکلات خانواده زندانیان دارد، گفت: به همت مدیر عامل و اعضاء انجمن حمایت از زندانیان ۲۳۲ زندانی جرایم غیر عمد ازاد شدند.


وی به اهمیت اشتغال برای زندانیان اشاره کرد و گفت: نسبت به حرفه اموزی ۱۸۰ زندانی و اشتغال به کار آنها تلاش شد.


  دادستان نوشهر خاطرنشان کرد: برای حمایت از خانواده زندانیان نیز  ۵۰۰ سبد کالا و  ۲۴۸ میلیون تومان کمک هزینه نقدی در نظر گرفته شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *