رئیس جمهور خودخوانده دونتسک وضعیت منطقه دونباس را بسیار متشنج

مسکو – ایرنا- دنیس پوشیلین رئیس جمهور خودخوانده منطقه دونتسک، وضعیت منطقه مناقشه دونباس در شرق اوکراین را بسیار متشنج خواند.


به گزارش ایرنا، پوشیلین عصر یکشنبه در گفت‌ و گو با شبکه یک تلویزیونی روسیه گفت: طرف اوکراینی به افزایش نیروهای نظامی و تسلیحات در منطقه دونباس ادامه می‌دهد بنابر این باید بطور کامل آماده بود.


وی افزود: اطلاعات تجسسی حاکی از آن است که ارتش اوکراین شمار نیروهای خود و تجهیزات نظامی و جنگ افزارها در منطقه مناقشه را افزایش می‌دهد. 


رئیس جمهور خودخوانده دونتسک خاطرنشان کرد که کشورهای غربی به تحویل تسلیحات ادامه می‌دهند و وضعیت بسیار متشنج است.


در همین حال نماینده جمهوری خودخوانده دونتسک در مرکز مشترک کنترل آتش بس امروز به خبرنگاران گفت که نیروهای اوکراینی ۹ خمپاره به سوی مناطق جمهوری (خودخوانده) دونتسک پرتاب کردند.


به گزارش ریانووستی، این مقام جدایی طلبان دونباس گفت: نیروهای اوکراینی بین ساعت ۱۸ و ۵۵ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت مسکو، ۹ گلوله خمپاره ۱۲۰ میلی متری به سوی مناطق کمینترنووا و لنینسکی پرتاب کردند.  


جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونین که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت بطور مستقل از کی یف اعلام استقلال کردند. 


واشنگتن و متحدانش مدعی هستند که تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب‌الوقوع مسکو به کی یف است.


پوتین این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود.


رفتار غرب و آمریکا در قبال بحران اوکراین به گونه‌ای است که باعث شده مردم این کشور تحت تاثیر این رفتارهای تبلیغاتی و روانی، احساس ترس کنند. 


روابط میان مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *