رصد توییتری نمایندگان از پرداخت حقوق بازنشستگان تا منشور مجلس

داود توسلی نوروزی







برچسب‌ها






تهران – ایرنا – شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه نظرات خود را درباره دانش بنیان کردن صنعت ساختمان، اجرای رتبه بندی معلمان، جوانی جمعیت، پرداخت حقوق بازنشستگان، قیمت کالاهای اساسی، منشور مجلس انقلابی، ساخت نفتکش و ارزیابی عملکرد کابینه بیان کردند.


به گزارش ایرنا، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: صنعت ساختمان در ایران نیازمند تغییرات بنیادین است. یک ساختمان ۳۰ ساله که به آن کلنگی می‌گوییم در دنیا بنایی جوان به حساب می‌آید. با افزایش کیفیت مصالح و دانش بنیان کردن صنعت ساختمان، در نهایت شاهد افزایش عمر واحدهای مسکونی و حتی کاهش قیمت آن خواهیم بود.


محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام هم در توییتی عنوان کرد: بررسی اجرای رتبه بندی معلمان در صدر اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد. مهلت تدوین آیین‌نامه اجرایی به زودی پایان می‌پذیرد و دولت پس از اصلاح جزیی و نهایی باید بلافاصله رتبه بندی را اجرایی کند.


محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء نیز توییت کرد: یادمان نرفته زمانی که قیمت برخی فرآورده‌های سلولزی در ایران افزایش یافته بود پیاده‌نظام غرب چگونه با هم قافیه کردن پوشک و موشک سعی در ناکارآمد جلوه دادن تمام حاکمیت داشت. چرا امروز آن بزرگواران به دنبال یک قافیه مناسب برای شیرخشک که در قبله آمالشان “آمریکا” نایاب شده نمی‌گردند؟


همچنین اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در توییتر با هشتگ جوانی جمعیت، نوشت: کشور به سرعت به سمت پیری جمعیت می رود. سالانه ۶۰۰هزار سقط جنین غیرقانونی و ۴۰۰هزار سقط قانونی ( آزمایشات غربالگری به بهانه شکل نگرفتن قلب و نارس بودن نوزاد) انجام که برخی متولد شدگان خلاف آزمایشات بوده. مراقب ردپای نفوذ در سقط جنین باشیم.


محمد حسن آصفری ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب هم در توییتی عنوان کرد: جلسه ‌غیرعلنی امروز با حضور وزیر تعاون ‌کار و رفاه ‌اجتماعی در خصوص حقوق ‌بازنشستگان برای نمایندگان قانع کننده نبود. با تاکید نمایندگان پرداخت ‌حقوق ‌بازنشستگان باید طبق میزان ‌پرداختی ‌آنها به ‌صندوق در زمان اشتغال ‌باشد درغیر این‌ صورت مجلس درخواست ابطال داده و آن‌را از طریق ‌قانون پیگیری ‌خواهد کرد.


وی در توییت دیگری نوشت: جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی در اعتراض به بالا رفتن قیمت کالاهای ‌اساسی و همچنین موضوع تامین نهاده‌های ‌دامی برای مرغداران و دامداران تشکیل شد که متاسفانه رضایت بخش نبود. تاکید مجلس بر مدیریت بازار توسط دولت است.


جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد نیز توییت کرد: در پیگیری اولیه متاسفانه درگیری گشت ارشاد با خانواده آقای مرادخانی و شلیک به ایشان قطعی است. پرونده شکایت در دادگاه در حال بررسی و برخورد اولیه با مامور خاطی انجام گرفته است. هفته آینده در کمیته امنیت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها موضوع را پیگیری خواهم کرد.


همچنین محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در رشته توییتی نوشت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر عنوان مجلس انقلابی، «سرمایه بزرگ مسئولیت‌آور» برای مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن مجلس توسط ایشان، منشور مجلس انقلابی محسوب می‌شود.


وی اضافه کرد: از مردم خصوصا جوانان مؤمن و انقلابی می‌خواهیم این منشور را شاخص اصلی برای سنجش عملکرد این مجلس قرار دهند و با مطالبه‌های دلسوزانه و کارشناسانه خود به مجلس انقلابی و نمایندگان آن کمک کنند تا در ریل تعیین‌شده در «منشور مجلس انقلابی» باقی بمانیم و در حوزه اختیارات و ظرفیت‌های قانونی مجلس بیش از پیش به مردم خدمت کنیم.


غلامرضا شریعتی نماینده شهر بهشهر، نکا و گلوگاه هم با هشتگ های ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران، در توییتی عنوان کرد: ساخت نفتکش اقیانوس ‌پیما توسط ایران در شرایط تحریم و صدور آن به حیاط خلوت آمریکا یعنی غیرت و غرور ملی.


هادی بیگی‌نژاد ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر هم با هشتگ پررویی نجومی، توییت کرد: گروسی مدیر کل آژانس انرژی اتمی گفته است که باید فوراً با مسئولان ایرانی صحبت کند. یاللعجب! چقدر وقیح و پررو هستند! وقتی غربی‌ها به‌جای آن‌که تعهداتشان را در قبال جمهوری اسلامی انجام دهند دائما در حال اتهام زنی به ایران هستند، جایی هم برای گفتگو می‌ماند؟


امروز همچنین مصطفی نخعی نماینده مردم شریف شهرستان های نهبندان و سربیشه در توییتر نوشت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی قابل تقدیر است، ولی افزایش حقوق سایر سطوح هیچ تناسبی با تورم و سبد هزینه آنها نداشته و بر خلاف مقررات می باشد. دخل و خرج بازنشستگان همخوانی ندارد؛ آنها را دریابیم.


سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، لنده و چرام هم در توییتی عنوان کرد: دولت برای بهبود معیشت مردم جراحی اقتصادی را کلید زد که میتواند باهمراهی کارشناسان و خبرگان اقتصادی واقعگرا باتیم اقتصادی دولت، نتایج مطلوبی داشته باشد. بنظر می رسد ضرورت دارد رئیس جمهور محترم ارزیابی عملکرد کابینه را نیز لحاظ و جراحی را به کابینه تعمیم دهد.


مجتبی توانگر نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: انجام اصلاحات مختلف در فرآیند تصویب قوانین، امری عادی ومرسوم در روال قانونگذاریست؛ هیچ قانون جامع وتاریخ‌سازی بدون این قبیل رفت وبرگشتها به تصویب نمی‌رسد؛ در مورد قانون شفافیت نیز چنین است. دستاویز کردن هر موضوعی برای حمله به مجلس، هیچ نفعی نه برای کشور و نه برای جریان انقلابی ندارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *