شرکت ۳۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در جشنواره فرهنگی امید فردا

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از شرکت ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره فرهنگی هنری امید فردا خبر داد.


مسعود حمیدی‌نژاد در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امید فردا که امروز (۲۱ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری امید فردا یکی از بسترهایی است که آموزش و پرورش کشور فراهم کرده است تا دانش‌آموزان بتوانند توانمندی‌های خود در عرصه‌های فرهنگی و هنری را به نمایش بگذارند و در رقابت با سایر هم‌سالان خود بهترین آثار خود را ارائه دهند.


به گزارش ایسنا، وی افزود: ۳۰۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مرحله منطقه‌ای جشنواره فرهنگی هنری فردا شرکت کردند و بیش از یک هزار و ۴۴۷ مقام استانی توسط دانش‌آموزان کسب شد. همچنین ۲۴ شهرستان موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی شدند و ۳۱ شهرستان موفق به کسب رتبه های اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر شدند. در پایان نیز ۲۲۸ دانش آموز خوزستانی به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در این سطح نقش مهمی در ترویج گفتمان تحولی در جامعه ایفا می‌کند، یادآور شد: دانش آموزان به عنوان طلایه‌داران تحقق تمدن اسلامی نقش مهمی در ترویج گفتمان فرهنگی تربیتی در جامعه ایفا می‌کنند.


وی گفت: امروز تحقق جهاد تبیین به یک برنامه اولویت‌دار در عرصه فرهنگی کشور مبدل شده است و البته پیشبرد این هدف مهم و متعالی باید از طریق شیوه‌های نوین و تحولی دنبال شود و هنر به عنوان یک شیوه تعاملی و اثربخش، بستر خوبی برای انتقال مفاهیم تربیتی در جامعه است.


محبوبه ایزدی‌پناه مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: انتظار ما از جامعه دانش‌آموز جوان و نوجوان خوزستانی تاثیرگذاری مثبت در فرهنگ‌سازی است و قطعا به استفاده از نظر جوانان و نوجوانان نیاز داریم.


وی افزود: چهل و چند سال از انقلاب می‌گذرد؛ دانش‌آموزان در عرصه پا گذاشتن به اجتماع هستند و قطعا با توجه به سرعت تغییرات اجتماعی که در دنیا در حال رخ دادن است، متناسب با این تغییرات اتفاقاتی رخ می‌دهد و ما انتظار داریم که هم معلمان و هم دانش‌آموزان وظیفه خود را خوب انجام دهند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرآموزش چاپ و بسته بندی توسط حامد ایرانپور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *