عضویت در بریکس یک گام مثبت برای توسعه اقتصادی ایران

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی معنقد است که اقدام دولت سیزدهم برای عضویت ایران در گروه بریکس یک قدم مثبت برای توسعه اقتصادی است و می‌تواند تاثیر بسیاری در روند توسعه کشور داشته باشد.


مرتضی بهروزی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج مثبت عضویت ایران در گروه بریکس، اظهار کرد: حضور ایران در هر مجمع بین‌المللی می‌تواند به نفع کشور باشد و منافع متعددی را در حوزه اقتصادی عائد کشور کند؛ عضویت در این گروه نیز در همین راستا صورت گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه عضویت در بریکس می‌تواند به نفع کشور باشد و به توسعه اقتصادی ایران نیز کمک کند، تصریح کرد: حضور ایران در کنار کشورهای دیگر می‌تواند موجب ایجاد یک اتحاد و به دست آوردن منافع مشترک شود.


به گفته این کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت که اعضای بریکس کشورهایی همچون چین، روسیه، هند و به طور کلی کشورهایی هستند که پیش از این نیز با آن‌ها همکاری داشتیم، اما هرگونه افزایش ارتباط بین‌المللی می‌تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود.


بهروزی‌فر تاکید کرد: هرگونه توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه شود، اما اینکه انتظار داشته باشیم با پیوستن به بریکس تمام مشکلات حل شود قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد اما این موضوع در نوع خود امری مهم و تاثیرگذار است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *