مبلغ تعیین شده در بودجه برای حمایت از تولید اختصاص داده نشده


P>به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند(الف) تبصره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (در اجرای ماده (۱۰۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس) از سوی محسن زنگنه سخنگوی این کمیسیون قرائت شد.


سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید آمده است: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در بودجه ۱۴۰۰ رخ داد،  الف تبصره ۱۸ بود که بر پایه آن مجلس به دولت اجازه داد ۳۲ هزار میلیارد تومان به حمایت از تولید و اشتغال در کسب و کارهای متعدد به صورت مستقیم از محل منابع تبصره ۱۴ و به صورت راساً اقدام کند.


زنگنه افزود: امید می‌رفت این بند و تبصره  آن سبب شود اتفاق ویژه‌ای در امر اشتغال رقم بزند. اما متاسفانه این تبصره آن طور که باید مورد انتظار بود در دولت دوازدهم اجرایی نشد و در دولت سیزدهم به دلیل موانعی که وجود دارد، اجرای این تبصره را با مشکلاتی مواجه کرده است.


وی ادامه داد: بیشتر نمایندگان در حوزه انتخابی خود به این موضوع اذعان دارند که این بند می‌تواند سبب تحول در حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار شود ولی تاکنون اهداف آن محقق نشده است.


متن کامل گزارش را اینجا ببینید.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *