نخست وزیر انگلیس خواستار انتقال فینال لیگ قهرمانان به خارج از

تهران – ایرنا – نخست وزیر انگلیس از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) خواست به دلیل تشدید تنش ها بین مسکو و کیف، فینال لیگ قهرمانان اروپا را به خارج از روسیه منتقل کند.


به گزارش ایرنا، «بوریس جانسون» این خواسته را در مجلس عوام بریتانیا مطرح کرد.


این درحالیست که یوفا واکنش جدیدی را به غیر از بیانیه هفته گذشته خود مبنی بر «رصد دقیق و پیوسته شرایط» نداشته و هیچ برنامه‌ای را برای تغییر ورزشگاه میزبان فینال لیگ قهرمانان ندارد. با این حال، براساس گزارش منابع خبری آگاه، مناقشه روسیه و اوکراین از سوی مقامات عالیرتبه یوفا از جمله «الکساندر چفرین» رییس این نهاد به بحث گذاشته شده است. 


«نادین دوریس» وزیر فرهنگ انگلیس نیز گفته است که «نگرانی‌های جدی» مرتبط با برگزاری فینال لیگ قهرمانان یوفا در روسیه را مطرح خواهد کرد.


همچنین «آلکسی سوروکین» عضو شورای فیفا که ریاست کمیته سازماندهی فینال لیگ قهرمانان را نیز برعهده دارد، گفته است که در مورد از دست رفتن امتیاز میزبانی سن‌پترزبورگ، هیچ بحثی با یوفا صورت نگرفته است.


وی در گفت وگو با خبرگزاری روسی تاس تصریح کرد: طبق برنامه آماده فینال هستیم. انتظار داریم بیش از ۵۰ هزار هوادار به روسیه بیاید.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته (دوشنبه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد.


از زمان الحاق کریمه به خاک روسیه و حمایت مسکو از جدایی‌طلب شرق اوکراین، یوفا با هدف جلوگیری از برخورد تیم‌های اوکراینی و روسی، در قرعه‌کشی همواره این دو کشور را جدا کرده است.


ورزشگاه کرتُفسکی که به عنوان یکی از اجزای اصلی پروژه‌ میزبانی روسیه از جام جهانی ۲۰۱۸ احداث شد، قرار است در ۲۸ ماه مه(هفتم خرداد سال ۱۴۰۱) میزبان فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۲ باشد.


در صورت برگزاری این دیدار، پترزبورگ به یکی از دو شهر روسیه بدل خواهد شد که فینال بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال را میزبانی کرده است.


پیش از این مسکو در سال ۲۰۰۸ میزبان فینال لیگ قهرمانان میان منچستریونایتد و چلسی بود.


سن‌پترزبورگ که قرار بود در سال ۲۰۲۱ میزبان این دیدار مهم باشد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم یوفا امتیاز میزبانی را از دست داد و فینال لیگ قهرمانان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به لیسبون و پورتو منتقل شد و استانبول و سن‌پترزبورگ که میزبانان اولیه این فینال‌ها بودند، به ترتیب امتیاز میزبانی فینال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ را کسب کردند.


با توجه به اینکه چهار باشگاه انگلیسی منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی همچنان در این رقابت‌ها حضور دارند، دورنمای سومین فینال تمام انگلیسی در چهار سال اخیر، احتمال پیش‌قدم شدن ومبلی را برای میزبانی از این دیدار هیجان‌انگیز مطرح کرده؛ هرچند ومبلی همین حالا نیز میزبانی فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۴ را کسب کرده است.


براساس گزارش منابع شبکه ای‌اس‌پی‌ان، با توجه به اینکه یوفا دو فینال اخیر را به دلیل پاندمی کرونا، در فاصله‌ای کوتاه منتقل کرده، بعید نیست که برای فینال سال جاری نیز تصمیم مشابهی اتخاذ کند.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *