نیویورک تایمز فرمانده ارشد روس از شورش واگنر خبر داشت

روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد که فرمانده سابق عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین از برنامه شورش مسلحانه یوگنی پریگوژین و نظامیان واگنر آگاه بود.


به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز با استناد به مقامات آگاه آمریکایی گزارش داد که این مقامات سعی دارند دریابند که آیا ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده سابق ارشد روسیه در اوکراین به سرگئی پریگوژین، بنیان‌گذار و فرمانده گروه پیمانکار نظامی واگنر در شورش کمک کرده است یا نه.


پریگوژین روز سه‌شنبه بر اساس توافقی که به شورش جنگجویان واگنر پایان داد، به بلاروس رفت و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از سربازان ارتش به دلیل مقاومت در برابر شورش واگنری‌ها تشکر کرد.


در روز جمعه پریگوژین وزارت دفاع روسیه را به حمله به مواضع نظامیان واگنر متهم کرد و پس از آن بود که واگنری‌ها مقرهای ارتش روسیه را در منطقه جنوبی «روستوف-نا-دونو» تصرف کردند. وزارت دفاع روسیه این اتهامات را رد کرد و سرویس امنیت فدرال این کشور به اتهام سازمان‌دهی شورش مسلحانه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین باز کرد.


روز شنبه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس اعلام کرد که با توافق ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در خلال این شورش با پریگوژین در ارتباط بوده است. در نتیجه این گفت‌وگوها، گروه واگنر به پیشنهاد لوکاشنکو پذیرفت که پیشروی نیروهایش در خاک روسیه را متوقف کرده و تنش‌ها را آرام کند.


بر اساس شرایط توافق شده برای پایان دادن به شورش مسلحانه پریگوژین و واگنر، تصمیم گرفته شد به پریگوژین اجازه داده شود به بلاروس برود و سربازانش فرصت پیوستن به ارتش روسیه یا سفر با او به بلاروس را داشته باشند.                              


نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داد که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی دیگر از فرماندهان روس هم از پریگوژین حمایت کرده باشند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *