وضعیت آبرسانی به شهر تاکستان چگونه است

ایسنا/قزوین در حال حاضر حفر یک چاه با ۹۰ درصد پیشرفت در تاکستان در حال انجام است و ۲ چاه‌ دیگر نیز جهت پیشگیری از بروز تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ در مراحل تملک زمین و انتخاب پیمانکار برای حفاری است و اقداماتی همچون کشف و قطع بیش از ۱۲۰ انشعاب غیرمجاز و اصلاح شبکه توزیع آب نیز از جمله اقدامات انجام گرفته محسوب می‌شود.


بنابر اعلام روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان تاکستان، تداوم خشکسالی و پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی در کشور یکی از دلایل مهم چالش‌های موجود آبرسانی است به نحوی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون علی‌رغم حفر، تجهیز و راه‌اندازی پنج حلقه چاه عمیق جدید و بهسازی و مهندسی مجدد ۶ حلقه از چاه‌های قبلی شهر تاکستان، به ظرفیت تولید آب شهر اضافه نشده و صرفاً جبران کسری خشک شدن سایر چاه‌ها شده است.


بنا بر این خبر در حال حاضر حفر یک چاه دیگر با ۹۰ درصد پیشرفت در حال انجام است و ۲ چاه‌ دیگر نیز جهت پیشگیری از بروز تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ در مراحل تملک زمین و انتخاب پیمانکار برای حفاری است و اقداماتی همچون کشف و قطع بیش از ۱۲۰ انشعاب غیرمجاز و اصلاح شبکه توزیع آب نیز از جمله اقدامات انجام گرفته محسوب می‌شود.


در چنین شرایطی تنها راهکار برون رفت از این چالش، اعمال مدیریت فشار در ساعات شب برای ذخیره‌سازی در مخازن برای جلوگیری از قطعی آب گسترده در طول روز است که این موضوع از سوی آبفا طی یک اطلاعیه اعلام شده و در حال اجراست.


در خصوص مجتمع‌های مسکن مهر احداث شده در محدوده بالای کمربندی نیز اعلام می دارد؛ متأسفانه مجریان سازنده این مجتمع‌ها بدون رعایت الزامات مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در هیچ کدام از مجتمع‌ها اقدام به طراحی و نصب مخزن ذخیره نکرده و علی‌رغم عدم تعهد آبفا به تأمین فشار طبقات بالا، تأمین آب تا طبقه ۷ (پشت بام) این مجتمع‌ ها نیز بدون پمپ و با فشار شبکه انجام می‌گردد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگرآپادانا پدیده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *