پرهیز از سختگیری های فراتر از قانون در طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خواف و پرهیز از سختگیری‌های فراتر از قانون بعضی بخش‌ها در این خصوص تاکید کرد.


جواد خدایی شب گذشته در جلسه نهضت ملی مسکن شهرستان خواف اظهار کرد: در این جلسه بررسی جامع و کاملی از بخش‌های شهری و روستایی، بازآفرینی، خود مالک و حوزه تسهیلات انجام شد.


وی با بیان اینکه شهرستان خواف با شش شهر مأموریت‌های جدی دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خواف بافت ناکارآمد و ساختمان‌های ناپایدار بسیاری دارد مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود طی هفته‌های آینده آماده جهش ویژه‌ای در این شهرستان هستیم.


وی از اراضی که در شهر خواف الحاق شده به عنوان پروژه کلیدی نام برد و افزود: امیدواریم در سفر آینده که کمتر از سه ماه خواهد بود در بازدید از پروژه‌ها نتیجه زحمات مدیران شهرستان را شاهد باشیم.


خدایی عنوان کرد: عملکرد شهرستان‌های خراسان رضوی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند و تاکنون اقدامات ۲۲ شهرستان بررسی شده است.


وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام بررسی عملکرد شهرستان‌های خراسان رضوی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نتیجه آن به استاندار خراسان رضوی ارائه می‌شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خواف و پرهیز از سختگیری‌های فراتر از قانون بعضی بخش‌ها در این خصوص تأکید کرد.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این جلسه گفت: در این سفر از محل سایت ۴.۸ هکتاری و ۴۲ هکتاری شهرستان خواف بازدید به عمل آمد.


وحید داعی با بیان اینکه وضعیت تأمین زمین در این شهرستان از شرایط مطلوبی برخوردار است، افزود: شهرستان خواف در خراسان رضوی دارای موقعیت استراتژیک است.


وی بیان کرد: یکی از کارهای منحصر به فرد انجام شده امضاء تفاهم‌نامه با فولاد سنگان خواف است که در همین خصوص زمین در اختیارشان گذاشته شده تا برای مسکن پرسنل طراحی و آماده‌سازی کنند.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم این طرح الگویی برای سایر نقاط استان و کشور شود، افزود: با توجه به اینکه آمار مسکن غیر مقاوم در این شهرستان به نسبت مساحت بالاست باید نوسازی مسکن با جدیت بیشتری دنبال شود.


وی گفت: امیدواریم با تکالیفی که برای کلیه دستگاه‌های اجرایی مشخص شده پروژه نهضت ملی مسکن شتاب بیشتری داشته باشد.


داعی بیان کرد: چون تعداد طرح تعریف شده در نهضت ملی مسکن خواف با پروانه‌های ساختمانی صادر شده تطابق نداشتند مقرر شد در یک هفته آینده این مشکل رفع شود.


مهدی عباسپور فرماندار خواف هم ضمن بیان گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان و مسائل و مشکلات روند اجرای آن به ویژه توجه نداشتن برخی از بانک‌ها به دستورالعمل ابلاغی این طرح خواستار توجه ویژه به رفع این معضل شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرآموزش چاپ و بسته بندی توسط حامد ایرانپور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *