پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پرورش کرم ابریشم کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی است.


ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی باشد.


وی تصریح کرد: پیرو انعقاد تفاهم نامه مدیریت جهاد کشاورزی و کمیته امداد شهرستان و در راستای اجرای هر چه بهتر تفاهم نامه، با هدف شناسایی متقاضیان پرورش کرم ابریشم، جذب حداکثری تخم نوغان و برنامه‌ریزی ارائه آموزش‌های لازم در راستای مدیریت پرورش کرم ابریشم در خوشاب انجام شده است.


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: پارسال تعداد ۹۵ نوغاندار، آموزش‌های لازم را در قالب کلاس‌های آموزشی دریافت کردند و تعداد ۲۴۲ جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شد که منتج به تولید بالغ‌بر ۸ تن پیله تر در شهرستان شد.


وی متوسط تولید پیله تر از هر جعبه در سال گذشته را معادل ۳۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: امسال تعهد شهرستان در جذب تخم نوغان، تعداد ۲۷۰ جعبه می‌باشد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب حداکثری انجام شده است.


رودسرابی آشنایی با روش‌های پرورش کرم ابریشم و در راستای حمایت، حفظ و توسعه مشاغل خانگی به خصوص زنان خانه‌دار و روستایی را ضروری دانست و افزود: این شهرستان ظرفیت بالایی در تولید پیله ابریشم دارد.


وی اذعان کرد: در صورت حمایت و قرارگرفتن پرورش کرم ابریشم در زنجیره تولید می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای محروم در این شهرستان شود.


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب خاطرنشان کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی، زنان خانه‌دار و جوانان باشد که با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان پرورش کرم ابریشم از نیمه دوم فروردین‌ماه شروع و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *