پوتین به زودی در مورد استقلال دونتسک و لوگانسک دستور لازم صادر


P>به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آنها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه در مورد بررسی وضعیت منطقه دونباس باتوجه به درخواست سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک آگاه کرد. 


پوتین خاطرنشان کرد، امروز سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از روسیه خواستار به رسمیت شناختن استقلال این مناطق به عنوان کشور مستقل باتوجه به خصومت طلبی دولت اوکراین و گلوله باران گسترده مناطق دونتسک و لوگانسک شدند. 


رئیس جمهور روسیه گفت که در آینده نزدیک دستور مربوطه (در این مورد) را  صادر می‌کند.


رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان از این موضوع ابراز ناخرسندی کرده اما با این وجود برای ادامه تماس‌ها ابراز آمادگی کردند.


  در همین حال خبرگزاری ریانووستی به نقل از دفتر دولت آلمان اعلام کرد که اولاف شولتز صدر اعظم آلمان، مقاصد روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را محکوم کرد. 


  «دنیس پوشیلین» و «لئونید پاسچنیک» رهبران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگاسنک اوکراین از رییس جمهور روسیه خواسته‌اند تا این مناطق را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت بشناسد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان «دون‌باس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد.


منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *