کشورهای مسلمان نیاز به ارتقای همکاری های علمی و آکادمیک دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه ماردین آرتوکولو ترکیه با اشاره به رفتار خودخواهانه کشورهای استعمارگر در دوران کرونا بر لزوم ارتقای همکاری‌های علمی و آکادمیک بین کشورهای مسلمان تاکید کرد.


ابراهیم اوزجوشار در حاشیه نشستی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همکاری‌های علمی، آکادمیک و دانشگاهی در دنیای اسلام و بین دانشگاه‌های اسلامی اهمیت بالایی دارد و در این راستا باید همکاری‌های علمی و آکادمیک در دانشگاه‌های اسلامی دنیا ارتقا یابد.


وی افزود: تشکیل کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا به خصوص در حوزه طب می‌تواند گام بسیاری مهمی در راستای ارتقای ارتباطات بین دانشگاه‌های اسلامی با یکدیگر باشد.


وی ادامه داد: همان طور که کشورهای اسلامی در حوزه اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر در حال تعامل بوده و همکاری دارند، در حیطه علمی و آکادمیک و به خصوص حوزه پزشکی نیز به این همکاری نیاز دارند.


اوزجوشار تاکید کرد: پاندمی کرونا و شرایطی که در آن دوران با آن رو به رو بودیم، وجود چنین همکاری‌های علمی و بین دانشگاهی در جهان اسلام را به ما گوشزد کرد.


وی افزود: رفتار خودخواهانه دنیا در دوران کرونا به ما نشان داد که کشورهای مسلمان باید به فکر خود باشند و تشکیل کنسرسیومی بین دانشگاه‌های اوراسیا به عنوان یک مرکز طبی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *