آنتونف گمانه زنی های سناتورهای آمریکایی درباره تسلیحات اتمی

سفیر روسیه در آمریکا گفت، گمانه زنی‌های سناتورهای آمریکایی درباره احتمال استفاده روسیه از تسلیحات اتمی در اوکراین بی‌پایه و اساس است و تنها به تنش بیشتر منجر می‌شود.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز پنج‌شنبه سناتور لیندسی گراهام گفت، قانونگذاران آمریکایی در حال ارائه یک قطعنامه برای بررسی استفاده از سلاح اتمی توسط روسیه در اوکراین به عنوان حمله به ائتلاف ناتو هستند.


آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به این اظهارات گفت: گمانه زنی‌ها درباره استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات اتمی تاکتیکی پوچ و بی‌پایه هستند. این لفاظی‌های کوته بینانه و تحریک‌آمیز از سوی قانونگذاران آمریکایی تنها باعث افزایش تنش و خطرناکتر شدن اوضاع می‌شود.


وی همچنین قطعنامه سناتورهای آمریکایی را یک ابتکارعمل احمقانه از سوی سناتورهای روس‌هراس در آمریکا دانست و خاطرنشان کرد، استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس بر اساس اصول حقوقی بوده است.


این دیپلمات روس ادامه داد: ما الزامات و تعهدات بین‌المللی را نقض نکرده و دقیقا همان کاری را انجام دادیم که آمریکایی‌ها برای چندین دهه انجام داده‌اند و بمب‌های هسته‌ای خود را در اراضی متحدان اروپایی خود مستقر می‌کنند.


این دیپلمات همچنین گفت، این گمانه زنی‌ها به معنای آماده کردن جامعه جهانی برای یک تحریک دروغین در نیروگاه اتمی زاپوریژیا به وسیله کار گذاشتن “بمب کثیف” در آنجا و مقصر دانستن روسیه است.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اواسط ژوئن گفت که این کشور بخش نخست کلاهک‌های هسته‌ای را به بلاروس منتقل کرده و تا پایان سال وظیفه انتقال تسیلحات هسته‌ای تاکتیکی را به طور کامل تکمیل خواهد کرد.


پوتین همچنین گفت این استقرار یک عنصر بازدارنده و سیگنالی برای کسانی است که به تحمیل شکست استراتژیک به روسیه فکر می‌کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *