رشته تیراندازی در روستاهای کشور راه اندازی می شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس فدراسیون تیراندازی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این رشته در روستاهای کشور خبرداد و گفت: طبق برنامه در هر استان کشور در سه روستا این رشته راه‌اندازی خواهد شد.


مرتضی قربانی، امروز (۱۰ مرداد) در مجمع انتخابات یاست هیات تیراندازی استان کرمانشاه، از تیراندازی به عنوان رشته‌ای مورد تاکید دین اسلام یاد و اظهار کرد: تیراندازی رشته‌ای بسیار قدیمی است که سابقه‌ای طولانی در کشورمان و بویژه در کرمانشاه به عنوان استانی مرزی و تاریخی دارد.


وی افزود: رشته تیراندازی حدود ۱۹۰ مدال المپیکی، جهانی و بین‌المللی دارد و باتوجه به اینکه این رشته در کشور ما از قدمت زیادی برخودار است و مورد تاکید پیشوایان دینی ما هم قرار دارد، باید سهم قابل توجهی را از این مدال ها داشته باشیم، اما متاسفانه تاکنون چنین نبوده است.


رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: باید سهم قابل توجهی را از این مدال ها داشته باشیم و در این راستا، در کنار اقداماتی که برای توسعه و ترویج این رشته انجام می دهیم، به حمایت مسئولین هم نیاز است.


وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که فدراسیون برای توسعه این رشته در حال اجرا دارد، راه‌اندازی آن در تعدادی از روستاهای کشور با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر  است.


به گفته این مسئول، طبق برنامه مقرر شده که در هر استان کشور در سه روستا، رشته تیراندازی راه اندازی و برنامه جذب حداکثری و همگانی کردن این رشته اجرا شود.


قربانی یادآورشد: انتظار داریم با اجرایی شدن این برنامه در سال‌های  آینده تعدادی ورزشکار المپیکی از نقاط مختلف کشور داشته باشیم.


رئیس فدراسیون تیراندازی در بخش دیگری از سخنانش به وجود زیرساخت های مناسب این رشته در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی سفرم به این استان از زیرساخت های تیراندازی کرمانشاه در دهکده المپیک و مجموعه‌های شهید طهماسبی و شهید یاری بازدید داشتم.


وی تصریح کرد: در دهکده المپیک از چند سال پیش استارت پروژه سایت اهداف پروازی زده شده، اما متاسفانه تاکنون به سرانجام نرسیده، لذا امیدواریم براساس قولی که استاندار کرمانشاه سال گذشته به ما دادند، این پروژه سریعتر تکمیل شود. 


قربانی در ادامه به تعطیلی سالن شهید طهماسبی کرمانشاه به  واسطه وجود برخی نواقص هم اشاره کرد و گفت: این سالن یکی از سالن های استاندارد و خوب کشور است، به گونه ای که نمونه آن را تنها در دو استان کشور داریم، بنابراین نباید این ظرفیت مغفول بماند.


وی افزود: اگر بخواهیم مشابه همین سالن را در حال حاضر بسازیم، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. باید ایرادات و نواقصی که این سالن داشت در این سالها با اعتبار کمی رفع می شد، نه اینکه اکنون برای رفع آن ایرادات مجبور باشیم  اعتبارات زیادی را بگذاریم.


رئیس فدراسیون تیراندازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این راستا، باید از ظرفیت اسپانسرها، بخش خصوصی، اداره کل ورزش و جوانان استان و … برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و راه اندازی آن استفاده کنیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *