سامان دهی مشاوران املاک یکی از مطالبات شورای عالی مسکن است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به وضعیت نابسامان فعالیت مشاوران املاک و ایجاد هرج ومرج در بخش مسکن، خواستار برخورد جدی تعزیرات با صنوف و واحدهای متخلف در این بخش شد و گفت: سامان‌دهی مشاوران املاک یکی از مطالبات شورای عالی مسکن است.


عابدین خرّم، سه‌شنبه، ۱۰مردادماه، در جلسه شورای مسکن استان، گفت: انتظار داریم از اختیارات شورای مسکن برای پیشبرد اهداف در سطح استان به خوبی استفاده و نتیجه جلسات منجر به پیشرفت پروژه‌ها در استان شود.


وی تصریح کرد: متقاضیان مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت باید در اولویت تامین زمین و نهضت ملی مسکن قرار گیرند.


وی با اشاره به مشکلات عدیده شهر جدید سهند نسبت به اهتمام جدی و برگزاری جلسات خاص برای حل مشکلات این شهر درخصوص نهضت ملی مسکن تاکید کرد.


وی افزود: راه و شهرسازی با همکاری فرمانداری‌ها جلسات شورای مسکن را هر ۱۵ روز یک بار برگزار کرده و نسبت به حل معضل مسکن شهرستان‌ها به صورت جدی و قاطع متناسب با شرایط هر شهرستان اقدام کند و در صورت حل نشدن مشکلات به شورای مسکن استان گزارش کند.


خرّم ادامه‌ داد: از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌های مسکن نیز برای پیشبرد این اهداف باید بهره‌برداری شود، به شرطی که تعاونی‌های ادارات به صورت قانونی و در راستای خانه دار کردن قشر کارمند اقدام کنند نه به عنوان محلی برای تجارت و سود بیشتر اعضا.


وی با اشاره به تجربه ناموفق ساخت مسکن در گذشته، گفت: مردم برای واریز آورده خود به این بخش با شک و تردید برخورد می‌کنند که انتظار داریم با برنامه‌ریزی هدفمند اعتماد مردم نسبت به طرح‌های مسکن جلب شود.


استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: دستگاه‌های مرتبط باید جلسات ویژه با بخش خصوصی و نهادهای توانمند برای ساخت مسکن برگزار کرده و از ظرفیت شهرداری‌ها نیز نباید غافل ماند و در بافت فرسوده شهرها نیز شهرداری‌ها می‌توانند بهتر به این فرایند کمک کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *